چمدان :  احمد دانیالی معاون توسعه مدیریت سازمان میراث‌فرهنگی گفت: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد و همچنین با توجه به حجم آثار میراث‌فرهنگی در کشور نمی‌توان از دولت توقع داشت که به همه مسائل رسیدگی کند. سیاستی که امروز داریم، استفاده از بخش خصوصی و ظرفیت آن است که بتوان از این میراث و توسعه گردشگری به‌خوبی استفاده کرد.
معاون توسعه مدیریت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عنوان کرد: در بخش گردشگری مشوق‌هایی در نظر گرفته‌شده که امیدواریم در مجلس تصویب و سبب توسعه و رونق گردشگری در کشور شود.
او بیان کرد: یکی از اقداماتی که دولت پیش‌بینی کرده این است که گردشگران را به سمت روستاهای کشور جذب کند و بوم‌گردی را در دستور کار قرار داده که خوشبختانه از آن استقبال خوبی شده است.
دانیالی تصریح کرد:  پیش‌بینی‌شده که امسال ۱۲هزار میلیارد تومان اعتبار به میراث فرهنگی اختصاص یابد که شش هزار میلیارد از صندوق توسعه و مابقی نیز از طریق بانک‌ها تأمین می‌شود؛ ۲۰درصد این اعتبار نیز در اختیار ما قرار خواهد گرفت که در بخش صنایع‌دستی و گردشگری استفاده کنیم.
او بابیان اینکه میزان بودجه در تمام دستگاه‌ها با توجه به شرایط در بخش عمرانی کاهش داشته است خاطرنشان کرد: در بخش‌های دیگر افزایش اعتبار داشته‌ایم که امیدواریم بتوانیم با این مقدار اقدامات مناسبی را انجام دهیم.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: امروز بازار صنایع‌دستی با توجه به حجم تولیدات آن کم است بنابراین لازم است این بخش موردحمایت قرار گیرد که اگر این امر محقق شود درآمد ما معادل نفت می‌شود و می‌تواند قابل‌رقابت باشد.
او با اشاره به تغییر نام سازمان میراث‌فرهنگی اظهار کرد: این موضوع در مجلس در حال پیگیری است و اگر نام سازمان عوض شود نمی‌توان گفت که ارتقا یافته است و اگر به وزارتخانه تبدیل شود می‌توان گفت که ارتقا یافته است و باید به صحن مجلس بیاید تا مطرح شود.
دانیالی در راستای مشکلات آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک افزود: در این زمینه تلاش‌هایی شده و به‌طورجدی در حال پیگیری است و برای تحقق آن باید بخشی از اعتبار مشخص پرداخت شود که برای انجام آن باید در بودجه سالانه آورده شود؛ تشکیل کمیسیون ویژه میراث‌فرهنگی نیز در حال پیگیری است و به‌زودی انجام خواهد شد.




کد خبر 8740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =