زمین‌لرزه تهران به موزه‌ها و ابنیه تاریخی آسیبی نزد | موزه‌های تهران امروز تعطیل است

محمد رضا کارگر مدیر اداره کل موزه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار چمدان با تأکید بر این که کاخ موزه‌های نیاوران، سعدآباد، گلستان و همچنین موزه ملی تا آخر وقت اداری به روی علاقه‌مندان گشوده است، خاطرنشان کرد: پس از آن نیز به دستور رئیس سازمان میراث فرهنگی این اماکن در حالت آماده باش هستند تا در صورت نیاز و اضطرار از فضای سبز، عمومی و باز آنها جهت کمک به مردم استفاده شود.

رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران نیز با اعلام این خبر که زمین‌لرزه دیشب به موزه‌ها و ابنیه تاریخی تهران آسیبی وارد نکرده است از تعطیلی 5 موزه تهران خبرداد.

به گفته اواز اولین دقایق وقوع زمین‌لرزه در تهران در شب گذشته، یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان تهران به حالت آماده‌باش کامل در آمده است و بر اساس بازدیدهای انجام شده از ابنیه تاریخی و موزه های تهران هیچ آسیبی به آنها وارد نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در ادامه با اشاره به این که امکان بازدید از موزه‌ها امروز 30 آذر ماه 96 به دلیل مسائل امنیتی امکان پذیر نیست، گفت: امروز  پنجشنبه موزه‌های زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی استان تهران پلمپ است و فضاهای موزه‌ای موزه فرش، رضاعباسی، آبگینه و سفالینه، نقاشی پشت شیشه و هنرهای ملی تعطیل است اما در عین حال بنا به دستور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، فضاهای در اختیار این سازمان برای میزبانی، اسکان و ساماندهی مردم آماده شد تا در صورت نیاز بتوان شهروندان را در این اماکن اسکان داد.

خسروآبادی باردیگر تأکید کرد: «یگان حفاظت میراث‌فرهنگی این استان در آماده‌باش کامل قرار دارد.»

به گزارش چمدان، جبرییل نوکنده مدیر موزه ملی هم پنجشنبه 30 آذر در کانال موزه ملی عکسی را حوالی 3:11 بامداد منتشر کرد که زیر آن نوشته شده بود: «حال و هوای موزه ملی ایران ساعاتی پس از زلزله ۵/۲ ریشتری استان تهران: مدیر موزه ملی ایران و یگان حفاظت در محل موزه مستقر هستند. «حال موزه ملی ایران خوب است»

[caption id="attachment_8297" align="aligncenter" width="800"] جبرییل نوکنده پس از زلزله تهران[/caption]

به گزارش چمدان شب گذشته زمین‌لرزه‌ای نسبتا شدید در تهران احساس شد. کانون این زلزله با قدرت 5.2 ریشتر مشکین‌دشت استان البرز بود.

بر اساس اعلام مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمان دقیق وقوع زلزله ساعت 23:27 دقیقه بوده است.

زلزله علاوه بر تهران، در قم، قزوین، گیلان و اراک نیز احساس شده است. قدرت زمین‌لرزه 5.2 ریشتر اعلام شده است.
کد خبر 8279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =