چمدان :  حجت الاسلام و المسلمین فخرالدین صابری در مراسم ‌تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز که عصر دوشنبه برگزار شد، اظهار کرد: البرز در گذشته به سبب وابستگی به تهران به عنوان مجموعه مستقل با انداشته های ارزشمند شناخته نشده بود.

وی با اشاره به اینکه با تشکیل استان البرز باید دارایی های استان به سراسر کشور معرفی شود، افزود: البرز محور مواصلاتی ۱۳ استان شمالی و شمال غربی کشور است که تنها به عنوان معبر شناخته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز تاکید کرد: باید عبور از محورهای مواصلاتی استان البرز را به توقف و توقف را به اقامت مسافران تبدیل کرد تا در این اقامت جاذبه استان به مسافران و گردشگران معرفی شود.

حجت الاسلام صابری با اعلام اینکه البرز به سبب پیشینه تاریخی استانی ثروتمند است، ادامه داد: آیت الله سید محمود طالقانی در شهرستان طالقان زندگی می کرد لذا معرفی این شخصیت های بزرگ به جوانان، نوجوانان و اقشار مختلف مردمی الزامی است.

وی با بیان اینکه اولین شهید ۱۵ خرداد سال ۴۲ در طالقان زندگی می کرد و از استان البرز برخاسته بود، گفت: صعنت گردشگری باید با مساعدت همگانی در استان البرز احیا شود، توجه به اکو توریست و بوم گردی از جمله اقدامات حائز اهمیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با اعلام اینکه تهیه و تدوین طرح جامع بوم گردی و طرح جامع گردشگری از الزامات یک جامعه است، گفت: پایتخت موقعیت پاییزی و زمستانی مادها در استان البرز واقع شده که تپه تاریخی و باستانی ازبکی از جمله آن محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در راستای ثبت جهانی تپه ازبکی اقدامات لازم مد نظر قرار گیرد، ادامه داد: نگاه منفعت طلبانه برخی در ارتباط با مراکزی که حکم دستگاه تنفسی را برای استان دارد؛ ظلم بزرگی است چرا که تبدیل کشت به خشت و برج سازی بستر بروز مشکلات عدیده ای را فراهم می کند.

حجت الاسلام صابری با تاکید بر لزوم توجه ویژه به باغ سیب مهرشهر کرج با اشاره به این که در باغ سیب ظلم است که درختان سیب خشکیده شود و این باغ ثبت ملی شده است، تصریح کرد: خانه مصدق در احمد آباد هم یک موقعیت بزرگ گردشگری است که می تواند مورد توجه مسافران عبوری از استان البرز قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با تاکید بر اینکه باید حوزه گردشگری بدون چالش‌های سیاسی بهره‌برداری شود، گفت: کاخ مروارید با 100 هکتار وسعت می‌تواند مکان گردشگری بسیار خوبی در البرز شود که بخش خصوصی باید در این زمینه‌های گردشگری و بوم‌گردی وارد شده و از آن‌ها حمایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درصدد هستیم با کمک بخش خصوصی صنعت گردشگری استان توسعه و ارتقا داده شود، یادآور شد: معتقد هستم این موقعیت ها و مسئولیت ها گذرا است به همین جهت باید از فرصت در جهت خدمت به مردم بهره گرفت.
کد خبر 8128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =