چمدان :  علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری امروز ۲۵ آذر ۹۶ در مراسم افتتاح هفته پژوهش که در موزه ملی ایران برگزار شد گفت:

  • مجموعه پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری کمک می‌کند که اتفاقات خوبی در حوزه‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اتفاق بیفتد. قرار گرفتن یک پژوهشگاه در کنار این سازمان نشان‌دهنده اهمیت حوزه‌های مربوط به سازمان است.

  • این پژوهشگاه باید بر حوزه گردشگری بیشتر تمرکز کند، زیرا تاکنون برنامه‌ای مدون، عملیاتی و مشخص از سوی این پژوهشگاه برای حوزه گردشگری ارائه نشده و این مسئله باید جزو اولویت‌های پژوهش قرار گیرد تا گردشگری کشور به نقطه مطلوب برسد.

  • پژوهش‌های تطبیقی می‌تواند به توسعه پژوهش‌های این بخش کمک کند. می‌توان با استفاده از تجربه‌های سایر کشورها و مطالعه موردی آن‌ها دریافت که چطور سایر کشور‌ها در امر گردشگری موفق شده‌اند.

  • مالزی در بازه زمانی کوتاه توانست در حوزه گردشگری به موفقیت دست پیدا کند و سرانه درآمد کشور را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.  بسیاری از کشور‌ها دریافتند که اگر می‌خواهند مسیر میان‌بری طی کنند باید به سمت گردشگری حرکت کنند.

  • در حوزه گردشگری با سرمایه‌گذاری بسیار پایین‌تر و زمان کوتاه‌تر در مقایسه با سایر صنایع‌ می‌توان به دستاوردهای مهمی دست پیدا کرد.

  • گردشگری صنعت سوم در جهان است و در ایجاد شغل و ثروت ملی بسیار مهم است.

  • پژوهش‌های خوبی در حوزه میراث‌فرهنگی در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری انجام شده اما باید به دو حوزه صنایع‌دستی و گردشگری در این پژوهشگاه بیشتر توجه شود


این مراسم با حضور سیدمحمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی، احمد دانیالی معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث‌فرهنگی، احمد محیط‌طباطبایی، معاون پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و جمعی از مدیران‌کل میراث‌فرهنگی استان‌ها و پژوهشگران و محققان برگزار شد.
کد خبر 7776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =