چمدان: هورامانات، کرمانشاه، پاوه، روستای ساتیاری؛ این روستا آنقدر در دل کوه است که خانه‌های آن به صورت پلکانی در لابه لای سنگ‌ها و درخت‌ها جای گرفته و به معنای واقعی می‌توان آن را بکر نامید.

روستای ساتیاری با 600 نفر جمعیت و 25 کیلومتر فاصله از شهر پاوه یکی از کهن‌ترین روستاهای منطقه به شمار می‌آید. روستای ساتیاری یک مزیت دیگر هم دارد که کمتر روستایی در ایران از آن بهره مند است، با خلاقیت یکی از جوانان تحصیلکرده و خوشفکر این روستا یکی از خانه‌های روستا برای اقامت گردشگران مناسب سازی شده و به شکل یک اقامتگاه بومگردی درآمده‌است.

[caption id="attachment_766" align="aligncenter" width="1080"] روستای ساتیاری آنقدر در دل کوه است که خانه‌های آن به صورت پلکانی در لابه لای سنگ‌ها و درخت‌ها جای گرفته است[/caption]

وجود این اقامتگاه بومگردی این امکان را به وجود آورده تا گردشگران بتوانند در این روستا بمانند و از طبیعت و مناظر بکر و رویایی روستای ساتیاری در ساعت‌های مختلف شبانه روز، از هوای لطیف سحر تا غروب آفتاب و شب‌های پرستاره روستا استفاده کنند.

[caption id="attachment_768" align="aligncenter" width="1500"] وجود اقامتگاه بومگردی این امکان را به وجود آورده تا گردشگران بتوانند در این روستا بمانند[/caption]

اقامتگاه بومگردی ساتیاری، 6 اتاق دارد که مساحت 4 اتاق آن 15 و 2 اتاق آن 12 متر است. اتاق‌های 12 متری، هرکدام مجهز به سرویس حمام و سرویس بهداشتی (ایرانی و فرنگی) به صورت اختصاصی است.

مهمانان دیگر اتاق‌ها نیز می‌توانند از دو سرویس بهداشتی دیگری که در این اقامتگاه تعبیه شده‌استفاده کنند.

در نگاه اول آنچه بیش از همه چیز به چشم می‌آید تمیزی و نظافت مجموعه و همچنین استفاده از وسایل بسیار مرغوب در سرویس‌های بهداشتی و حمام این مجموعه است.

نمای خارجی اقامتگاه با سنگ و چوب تزئین شده و در تزئینات داخلی آن نیز از صنایع دستی استفاده کرده‌اند.



اتاق‌های این اقامتگاه که در مجموع ظرفیت پذیرایی از 32 نفر در هر شب را دارد به تخت خواب مجهز نیست اما مسافران می‌توانند از رختخواب پیچ‌ها استفاده کنند.



چگونه به ساتیاری برویم؟

در مسیر راه کرمانشاه به پاوه و حدود 125 کیلومتر بعد از کرمانشاه باید دوراهی به سمت منطقه بایگان را در سمت چپ جاده دنبال کنید تا به روستای ساتیاری برسید.




در ساتیاری چه بخوریم؟


انواع کباب با گوشت ارگانیک، غذاهای محلی فصلی، شیرینی و کلوچه محلی، دمنوش و آبمیوه تازه خوراکی و نوشیدنی‌های این روستای دیدنی است که می‌توان در اقامتگاه ساتیاری تهیه کرد، علاوه بر این برای خرید سوغاتی، گردو، بادام، توت خشک، رب و سس انار، شیره، روغن حیوانی، گیاهان دارویی، صنایع دستی (گیوه، سبد چوبی، نمد) و... در این اقامتگاه ارائه می‌شود.



 

فاصله اقامتگاه تا جاذبه‌های استان کرمانشاه:



























فاصله تا اقامتگاه ساتیاری جاذبه های استان کرمانشاه
غار قوری قلعه 25 کیلومتر
خانه و غار دستکند حسین کوه کن 25 کیلومتر
منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل 10 کیلومتر
روستای هجیج و آبشار بل 60 کیلومتر
رودخانه سیروان      50 کیلومتر

یک توصیه ویژه

اگر طبیعت و آرامش را دوست دارید اقامتگاه ساتیاری را از دست ندهید به ویژه اینکه دمنوش خوردن در ایوان زیبای این اقامتگاه و یا پشت پنجره‌های بلند اتاق‌های آن که رو به منظره بسیار زیبایی است را از دست ندهید.
کد خبر 758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =