چمدان :  توییتری‌ها با انتشار لایحه بودجه در روز گذشته حسابی با هشتگ #عوارض_خروج_از_کشور را داغ کردند. مثلا امید ایرانمهر در توییتر نوشته است: «وقتی با ژست حامی طبقات پایین، به دفاع از افزایش #عوارض_خروج_از_کشور توییت می‌کنید از درک این مسئلۀ ساده عاجزید که افزایش ۷۵ به ۲۲۰، به زندگی لاکچری قشر مرفه خط هم نمی‌اندازد اما پایین‌ترین طبقات مسافر را مستقیما هدف می‌گیرد. همان کارمندان مالیات‌بده و مشتریان تورهای لحظه‌آخری.»

عباس حسین نژاد هم  گفته: «فرهنگستان زبان و ادب فارسی پیشنهاد کند که از این به بعد «فرودگاه» را «سرگردنه‌» بنامیم!»

آرش ام هم توئیت کرده: «این پول #عوارض_خروج_از_کشور در واقع «جریمهٔ حضور در کشور» است. اینکه به شکل پلکانی دفعات بعد مبلغش افزایش پیدا می‌کنه، جریمهٔ «خروج و بازگشت دوباره به کشور» است. منطقیه.»

امین خان هم گفته «این #عوارض_خروج_از_کشور همون پولیه که خرد خرد جمع می‌کنن بعدا به هدایتی اینا در قالب یه وام نهصد میلیارد تومنی میدن؟»

در این میان اما یکی از قابل تامل‎ترین توییت‎ها، توییت حسن اسدی زیدآبادی است: «#عوارض_خروج_از_کشور یعنی ناامیدی از جذب توریست و تلاش برای سهیم‌شدن در درآمد دیگران از گردشگر ایرانی.»

هادی موسوی هم گفته: «این #عوارض_خروج_از_کشور رو کی تعیین کرده؟ چجوری تعیین کرده؟ با چه مبنای کارشناسی تعیین شده؟ مثلا چرا 220 هزار تومن؟ چرا 250 هزار تومن نه؟ چرا 200 هزار تومن نه؟ چرا دفعات بعد بیشتر میشه؟ همینجوری دور هم نشستید و یکی عدد انداخته وسط و بقیه صلوات ختم کردند تموم شده؟!»

اینستاگرامی‌ها چه گفتند؟

بی‎شک گل سرسبد پست‎های اینستاگرامی پست نوید محمدزاده بود، این هنرپیشه محبوب با استفاده از کمی طنز از کاراکترش در فیلم ابد و یک روز  و جمله معروفش در این فیلم یعنی «سمیه نرو» استفاده کرد.



 

بسیاری نیز بخشی از صحبت‌های رضارشیدپور در برنامه حالا خورشید را بازنشر کرده‌بودند که به طنز گفته‌بود :«مگه شما نبودید می‌گفتید چرا رفتن به کیش گرونتر از رفتن به استانبول در میاد؟! حالا مدیران با یه تصمیم درست کاری کردن که هزینه هر دو یکسان شود ... آیا این انتقاد داره؟!» و همچنین گفته بود که «کم کم برای خروج از کشور باید وثیقه بگذاریم.»

محسن محسنیان هم نوشته: «با عوارضش مثل همه گرونی‌ها کنار اومدم ولی هرچی فکر کردم علت ریتم قیمت تصاعدیشو نفهمیدم»

محراب قاسم‌خانی  هم گفته« سر ماجراى عوارض خروجى اومدن اداى رابين هودِ جنگل شروود در بيارن، شدن كيوونِ ده برره كه "پول زور" ميگرفت... | پ.ن اول: دولت بهار دلار رو هشتصد و هفتاد تومن تحويل گرفت، سه هزار و صد تومن تحويل داد. نه يكيشون به مردم گفت چرا، نه هيشكى بدهكار ملت شد...  | دولت تدبير دلار رو سه هزار و صد تومن تحويل گرفت، ديروز موفق شد اونو برسونه به چهار هزار و دويست تومن. نه يكيشون به مردم ميگه چرا، نه هيشكى بدهكار ملت ميشه... | پ.ن دوم: ناشكرى نكنيم. اگه از نظر ارزش پول و پاسپورت جزو ده كشور آخر جهانيم، به جاش توى فساد ادارى و اعتياد جزو پنج تاى اوليم.»

یکی از تند ترین واکنش‌ها نیز مربوط به علی کریمی بود که عکسی از محمود واعظی، رئیس دفترررئیس جمهور  و نقل قولی از او با ایم مضمون که « دولت قرار است سود حاصل از بالا رفتن سود عوارض خروج از کشور را به طبقه کم درآمد اختصاص دهد. البته ممکن است دولت با شنیدن انتقادها  کلا در این تصمیمی بازنگری کند.» را منتشر کرده  و نوشته بود:  «شما كه انقدر به فكر ندارها هستين كه فكر نميكنم ندارى وجود داشته باشه !!كدوم ندارها دقيقاً؟؟!!!شما قبل از تصميم گيرى، مطالعه و تحقيق هم ميكنيد كه ميگين در صورت انتقادها ، تجديد نظر ميكنيد!! خانواده هاى شما كه اقامت جاى ديگرو بايد داشته باشن، كه نيازى به عوارض ندارن!!؟؟ ديگه چيزى ديگه نبود براى كسرى بودجه ، گرون كنيد؟؟!!!ميترسم براى پروازهاى داخلى هم عوارض بگيرين تا بودجه ٩٨!!!خدايا هر چه سريعتر سال ١٤٠٠ رو برسون لطفاً تن ما رگ نداره، تيغ نزن
کد خبر 7418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =