نرخ دلاری به هتل‌ها برگردد | ۷۰ درصد تورهای ورودی کشور در پاییز امسال کنسل شد | هتل‌ها حمایت نشوند تعدیل نیرو می‌کنیم

چمدان : نشست هم‌اندیشی اعضای جامعه هتل‌داران ایران با رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای بررسی وضعیت هتل‌ها امروز در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد. در این نشست اعضای هیات مدیره از مشکلات و چالش‌های این روزهای صنعت هتل‌داری گفتند و از معاون رییس جمهور درخواست رسیدگی به وضعیت هتل‌ها را داشتند تا بحران پیش آمده در وضعیت گردشگری کشور پشت سر گذاشته شود.

شیروانی عضو انجمن هتلداران ایران در این نشست با اشاره به حذف ارز مسافرتی گفت: از حذف ارز مسافرتی تشکر می‌کنیم زیرا کارگرها و نیروهای انسانی در روستاهای دور افتاده نیز با گذرنامه خود اقدام به سفر خارجی می‌کردند و سود آن نصیب آژانس‌ها می‌شد. این اتفاق باعث ایجاد رکود در ابتدای تابستان در سطح اشغال هتل‌ها شده بود.

وی درباره وضعیت ارزی کشور گفت: در گذشته نرخ ارزی برای هتل‌ها وجود داشت و ما دو تابلوی نرخ ریالی و نرخ دلاری داشتیم. در شرایط فعلی ارزی مسافران دچار سردرگمی می‌شوند و ما از شما در خواست می‌کنیم که نرخ ارزی دوباره به هتل‌ها برگردد.

امیری مدیر عامل هتل اسپیناس نیز در این نشست با اشاره به وضعیت نرخ گذاری هتل‌ها گفت: هتل‌های ۴ و ۵ ستاره ایران خدمات استاندارد در سطح بین المللی ارائه می‌دهند. قیمت هتل‌های این چنینی را ما نباید تعیین کنیم. در دهه هشتاد نیز ما دو نرخ داشتیم و‌ نرخ دلاری براساس خدمات هتل‌ها بود.

وی افزود: در حال حاضر نرخ دلاری ما بسیاری پایین آمده است اما هزینه‌های ما بیشتر دلاری شده است. ما حاضریم قیمت اقامت در هتل چهار و پنج ستاره در پایتخت کشور هم قیمت هتل‌های مشابه در کشورهای همسایه باشد.

سیدحسن سیادتان رئیس جامعه هتلداران استان فارس نیز با اشاره به وضعیت سطح اشغال هتل‌های کشور گفت: حدود ۷۰ درصد تورهای ورودی برای پاییز امسال کنسل شده است. ندادن ویزای امریکا به گردشگرانی که به ایران می‌آیند برای صنعت گردشگری کشور چالش ایجاد کرده است. پیشنهاد می‌کنیم که نزدن مهر ورود در پاسپورت گردشگران خارجی را اجرایی کنیم.

وی افزود: از دولت قبلی قرار بود به هتل‌ها بسته‌های حمایتی داده شود. در حال حاضر در شرایط خاص و سختی قرار گرفته‌ایم و اگر دولت حمایت نکند باید تعدیل نیرو داشته باشیم. با بسته‌های حمایتی باید هتل‌ها را حمایت کنیم تا از این دوران پرچالش کشور گذر کنیم.

[related-post id="74229"]

[related-post id="59292"]

[related-post id="70542"]
کد خبر 74174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =