چمدان : عوارض خروج از کشور درحال‌حاضر برای سفرهای زیارتی ۳۵ هزار تومان و برای سفرهای غیرزیارتی  ۷۵ هزار تومان است که براساس لایحه بودجه سال 1397، عوارض خروج 220 هزار تومان تعیین شده است.

براساس جدیدترین آماری که از سوی معاونت گردشگری کشور اعلام شده در سال گذشته ۹ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۴۰ ایرانی به دیگر کشورها سفر کرده‌اند.

علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست خبر ی خود که امروز یکشنبه 19 آذرماه بر گزار شد در مورد اینکه آیا افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه سال 97  به دلیل حساس شدن رئیس جمهور بر تعداد گردشگر خروجی از کشوراست، گفت: 3 برابر بودن آمار تورهای خروجی نسبت به تورهای ورودی اتفاق خوبی نیست، هرچند که رئیس جمهور به طور کلی بر رونق گردشگری و افزایش تورهای داخلی تاکید دارند.

وی در مورد اینکه آیا در اینباره نظر سازمان میراث فرهنگی پرسیده شده و اینکه نظر سازمان چه بوده، توضیح داد: نظر سازمان پرسیده شده اما اجازه بدهید مذاکرات دولتی در دولت بماند، به هر حال وظیفه همه ما کمک به تصمیمی است که در دولت گرفته می‌شود.

مونسان افزود: پیش از این از هر عوارضی که برای خروج از کشور دریافت می‌شد 10 هزار تومان متعلق به سازمان بود که اکنون این مبلغ به 40 هزار تومان رسیده‌است.

[caption id="attachment_7317" align="aligncenter" width="750"] نمودار مقایسه سفرهای خارجی ایرانی‌ها در سال‌های 1393، 1394 و 1395[/caption]
کد خبر 7316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =