چمدان :  در حالی یکی از فعالان میراث فرهنگی تهران خبر داد فردا صبح دیوار حیاط کافه نادری تخریب خواهد شد که کافه نادری تنها کافه ثبت شده تهران در فهرست آثار ملی است.



مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲ در این زمینه اعلام کرد: «از طرف شهرداری منطقه ۱۲  هیچ مجوزی صادر نشده و به دستور شهردار منطقه هم اکنون واحدهای گشتی شب و شیفت ما به آنجا رفته‌اند و قطعا اگر کوچکترین اقدامی صورت بپذیرد به شدت با مالک برخورد خواهد شد. من ایمان دارم میراث فرهنگی هم قاطعانه برخورد خواهد کرد. به اقای پاشاییان مدیر کافه نادری هم اطلاع دادم که اگر آجری از آنجا کم شود برای همیشه حضورش را در ایران باید فراموش کند. مگر با مجوز میراث و شهرداری.»

همچنین وحیدی یکی از اعضای روابط عمومی میراث تهران نیز پس از اطلاع از این ماجرا به خبرنگار چمدان قول پیگیری داد. در ادامه رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران هم به چمدان اعلام کرد: «با يگان هماهنگ كردم از امشب مرتب سر كشی كنند و كوچكترين اقدامی را گزارش كنند.»



در حالی که برخی منابع عنوان کرده‌اند که ستاد اجرایی فرمان امام از دادگاه حکمی مبنی بر دریافت سند تفکیک حیاط کافه نادری و دیوار کشی آن دریافت کرده است اما خبرنگار چمدان در تماس تلفنی با مسئولان کافه نادری نتوانست به جزئیات این اتفاق پی ببرد چرا که مسئولان این کافه به دلایلی از ارائه اطلاعات در این زمینه خودداری و تاکید کردند که هیچ اطلاعی در این زمینه ندارند.



خبرنگار چمدان همچنین با واعظی روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام تماس گرفت که او قول پیگیری صحت و سقم خبر و اعلام نتیجه را تا فردا داد.

تلاش خبرنگار چمدان برای گفتگو با مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام در این زمینه و تایید یا تکذیب موضوع ادامه دارد.
کد خبر 7059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =