ورثه خانه تاریخی حاج‌باشی را تخریب کردند | دنبال حکم بازداشت متعرضان هستیم



چمدان :  سیدمحمد حسینی مدیرکل میراث‌فرهنگی اراک با اعلام این خبر گفت: نیمه‌شب گذشته تعدادی از ورثه خانه تاریخی حاج‌باشی اراک برخلاف قانون اقدام به تخریب قسمت‌هایی از این بنای ارزشمند کرده‌اند. این اقدام تعرض به یک ثروت ملی است و به‌جد و بدون کوچک‌ترین ملاحظه‌ای پیگیری قانونی خواهد شد و خاطیان باید ابتدا به مراجع قضایی و سپس افکار عمومی پاسخگو باشند.

او افزود: کارشناسان اداره‌کل در مرحله تشکیل پرونده این بنا برای ثبت ملی، برداشت‌های تخصصی و دقیقی را از این بنا داشته‌اند و با زحمات مداوم و صرف هزینه‌های قابل توجه پرونده ثبت ملی این بنا را تهیه کردند تا هفته گذشته این اثر به ثبت ملی رسید اما اکنون عده‌ای با تعرض به این بنا در حقیقت تیشه بر ریشه قانون زده‌اند.

حسینی گفت: با اطلاع کارشناسان و یگان حفاظت اداره کل، از پیش‌روی بیشتر تخریبگران جلوگیری شد، اما متخلفان در عین قساوت اقدام به تخریب ستون‌های اصلی بنا کرده‌اند. اداره‌کل نیز اکنون به‌دنبال حکم بازداشت متعرضان به این بناست. هر مدیر، فرد آگاه یا ورثه‌ای که به این بنا متعرض شده باید پاسخگو باشد و منتظر پیگیری ویژه اداره‌کل در این خصوص باشد زیرا به هیچ عنوان از این تخلف آشکار نخواهیم گذشت.


وی خاطرنشان کرد: از دادستان تقاضامندیم با حضور شایسته و پررنگ در این ماجرا، یک اتمام حجت بسیار جدی با متعرضان به این بنای تاریخی شود تا متخلفان و متعرضان به  ثروت‌های ملی هوشیار باشند که میراث‌فرهنگی کشور یک ثروت ملی است و مراجع قانونی به اشد مجازات با خاطیان برخورد می‌کنند.
کد خبر 6863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =