اختصاص 1200 میلیارد تومان برای رونق گردشگری روستایی

چمدان : علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری  در دیدار با اقشار مختلف مردم نیک‌شهر گفت:


  • رئیس‌جمهوری  به استان‌هایی که ظرفیت‌های تاریخی زیادی دارند از جمله سیستان‌و‌بلوچستان توجه ویژه دارد.

  • امروز گردشگری در دنیا به اقتصاد سوم جهانی تبدیل شده و به‌صورت مستقیم در تولید ناخالص جهانی اثر دارد. از هر 11 شغل یک شغل به این بخش مربوط است. این نشان‌دهنده اهمیت صنعت گردشگری در دنیا است.

  • کشورهایی با تاریخ و میراث‌فرهنگی کمتر توانسته‌اند با توسعه پروژه‌های مختلف در حوزه گردشگری درآمد زیادی را به‌واسطه گردشگری کسب کنند. این صنعت مهم شاید در کشور تا کنون مغفول مانده بود، اما امیدواریم با مواهب طبیعی، تمدن گران‌بها و سایر ظرفیت‌های منحصر به فرد، گردشگری نقش خود را در اقتصاد کشور ایفا کند و در این استان نیز جبران محرومیت و کم‌برخورداری از طریق بخش گردشگری و صنایع‌دستی اتفاق بیفتد و معضل بیکاری در این استان حل شود.

  • آیین‌نامه مربوط به طرح حمایت از اشتغال روستایی در دولت نهایی و ابلاغ شد. رئیس‌جمهوری تأکید کرد برای تمرکز‌زدایی در این طرح اختیارات به استاندارها واگذار شود. این یک فرصت بی‌نظیر برای حمایت از اشتغال در روستاهاست. 1.5‌میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی و 1.5‌میلیارد دلار از بانک‌های عامل برای این طرح اختصاص داده شده است. این 3میلیارد دلار در اختیار شهرهای روستایی قرار گرفته و سهم هر استان و هر حوزه از این طرح مشخص شده است.

  •  سهم بخش گردشگری و صنایع‌دستی هرکدام به‌تفکیک در این طرح 10درصد است گفت، این 20درصد در مجموع معادل 2400میلیارد تومان است که می‌توان با استفاده از آن گردشگری و صنایع‌دستی را در روستاها رونق بخشید. باید با همکاری مسئولان استانی پروژه‌های مربوط به استان سیستان‌و‌بلوچستان زودتر ارائه شود تا مردم این استان بتوانند از تسهیلات ارزان‌قیمت 6درصدی بهره‌مند شوند.

  • صنایع‌دستی و گردشگری ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد اشتغال دارند، در این حوزه‌ها با حداکثر 50میلیون تومان می‌توان شغل ایجاد کرد در حالی که این رقم در حوزه‌هایی مانند صنعت 500‌میلیون تا یک‌میلیارد تومان است.

کد خبر 6823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =