رده‌بندی پربازدید شهرهای جهان | 4 شهر ترکیه در میان 100 شهر محبوب گردشگران


چمدان : بر اساس گزارشی که شرکت «یورومانیتور اینترنشنال» منتشر کرده است، هنگ کنگ با ۲۶ میلیون و ۵۵۰ هزار بازدیدکننده در حالی در صدر این فهرست قرار گرفته که بانکوک پایتخت تایلند با حدود ۲۱.۲ میلیون بازدید کننده در رتبه دوم و لندن پایتخت بریتانیا با ۱۹.۲ میلیون گردشگر در رتبه سوم قرار گرفتند.





بر اساس همین گزارش و مطابق تحقیق صورت گرفته از سوی شرکت «یورومانیتور اینترنشنال» که در نمایشگاه جهانی گردشگری در لندن، پایتخت بریتانیا منتشر شده، شهرهای استانبول، آنتالیا، ادیرنه و آرتوین ترکیه هم در بین ۱۰۰ شهر پربازدید جهان جای گرفته‌اند.

مطابق این گزارش که رایزنی فرهنگی ایران در ترکیه آن را ترجمه و برای انتشار در اختیار مهر قرار داده، این فهرست طبق آمار سال ۲۰۱۶ تهیه شده و شامل اقامت‌های حداقل ۲۴ ساعته است.

در این فهرست، استانبول با ۹ میلیون و ۱۷۴ بازدید کننده در رتبه پانزدهم قرار گرفته است. همچنین آنتالیا با ۶.۱ میلیون گردشگر، ادیرنه با ۲.۸ میلیون و آرتوین با ۲.۴ میلیون گردشگر به ترتیب در رتبه‌های ۲۹، ۶۸ و ۸۵ جهان قرار گرفته‌اند.

طبق پیش‌بینی‌ شرکت «یورومانیتور اینترنشنال»، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰، ۹.۵ میلیون گردشگر از استانبول، ۷ میلیون از آنتالیا، ۳ میلیون از ادیرنه و ۲.۸ میلیون نفر از آرتوین بازدید کنند.


کد خبر 6741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =