چمدان :  کارشناسان معتقدند که ممکن است کشتی چهارمی هم وجود داشته باشته باشد که باتوجه به کشف تخته‌های چوبی بزرگ و ظروف سفالی احتمالا کشتی چهارم باری است.

محققان دپارتمان باستان‌شناسی دریایی وزارت آثار باستانی مصر و موسسه باستان‌شناسی دریایی اروپا، طی کاوش‌هایی که در خلیج ابوقیر نزدیک بندر اسکندریه انجام دادند به این میراث غرق‌شده دوهزار ساله رم باستان دست یافتند.

به گفته این پژوهشگران، مجسمه نیم‌تنه‌ای که در این کشتی‌ها کشف شد و از جنس بلور است می‌تواند تصویر «مارک آنتونی» قهرمان کتاب «آنتونی و کلئوپاترا» اثر ویلیام شکسپیر باشد.

[caption id="attachment_6400" align="aligncenter" width="1100"] کشف سه کشتی با قدمت دوهزار سال مربوط به رم باستان در بندر اسکندریه مصر[/caption]

[related-post id="2254"]

علاوه‌بر این مجسمه، سکه‌هایی از جنس طلا در این کشتی‌ها در فاصله حدود 20 کیلومتری از ساحل کشف شدند که قدمتشان به دوره آگوستوس باز می‌گردد. آگوستوس بین 27 پیش‌از میلاد تا 14 میلادی امپراتور رم بود.

[caption id="attachment_6402" align="aligncenter" width="960"] سکه‌ طلا مربوط به دوره امپراتور آگوستوس که پیش‌از سلطنت، اوکتاویان نام داشت[/caption]

[related-post id="1413"]

مارکوس آنتونیوس یا مارک آنتونی، معروف‌ترین ژنرال رم باستان است که دلباخته ملکه کلئوپاترا بود. اتحاد سیاسی و عاشقانه آنتونی با ملکه مصر سبب سقوط او شد. پس از پیروزی اوکتاویان در نبرد آکتیوم، آنتونی و کلئوپاترا خودکشی کردند. آنتونی هم‌پیمان ژولیوس سزار و رقیب اصلی جانشین سزار، اوکتاویان بود. اوکتاویان بعدها نامش را به آگوستوس تغییر داد.

بنابرگزارش اهرام‌آنلاین، مصطفی وزیری رییس شورای عالی آثار باستانی مصر با اعلام این خبر در فیسبوک نوشت: «کاوش‌ها نشان می‌دهند که کشتی چهارمی هم می‌تواند وجود داشته باشد که در فصل جدید کاوش‌ها پیدا خواهد شد.»

[caption id="attachment_6404" align="aligncenter" width="720"] مجسمه بلوری که احتمال می‌رود چهره مارک آنتونی باشد[/caption]
کد خبر 6399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Cleo ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    چه مطلب خوبی ، امیدوارم که کشستی چهارم هم پیدا بشه تا معلوم بشه که واقعا مربوط به اون دورست با خیر