تصاویر «میرازور» ؛ رستوران شماره 4 دنیا | اینجا ارزش دور شدن از مسیرتان را دارد

چمدان: رستوران فرانسوی «میرازور» در رنکینگ بهترین رستوران‎های دنیا در سال 2017 در رتبه چهارم قرار گرفت. اگر به فرانسه سفری داشتید سر زدن به آن را فراموش نکنید.

چه چیزی آن را خاص کرده است؟

«میرازور» به دلیل موقعیت بی‎نظیرش که در قسمت فرانسوی ریویرا و در نزدیکی مرز ایتالیا قرار گرفته به مکانی فوق العاده برای لذت بردن از یک غذای خوشمزه تبدیل شده است. در این رستوران می‌توانید از دستپخت فوق‎العاده «مائورو کولاگرکو» سرآشپز این رستوران بخورید و خاطرات بی‌نظیری بسازید. او دو رگه آرژانتینی و ایتالیایی و مقیم فرانسه است و این موضوع در پخت غذاهایش تاثیر زیادی داشته است.

درباره سرآشپز

«کولاگرکو» در سال 2001 و زمانی که به تازگی سرآشپز شده بود به فرانسه سفر کرد و تا سال 2003 زمانی که برنارد لویزائو فوت کرد با او همکاری داشت. بعد از آن او با 50 آشپز برتر و در برترین اماکن دنیا در آرپژ، آلن دوکاسه در هتل پلازا آتن و لگراند وفو کار کرد. در سال 2006 او میرازور را تاسیس کرد و توانست اولین ستاره میشلن را دریافت کند. دومین ستاره را نیز در سال 2012 گرفت.

ستاره میشلن معیاری برای کیفیت غذای یک سرآشپز یا رستوران است. یک ستاره یعنی بسیار خوشمزه، دو ستاره یعنی مزه عالی و غذای این رستوران یا سرآشپز ارزش دور شدن از مسیر در یک سفر را دارد و سه ستاره یعنی طعم استثنایی و چشیدن طعم غذای این رستوران یا سرآشپز ارزش آن را دارد که به خاطرش سفر کنید.

منو

در منوی این رستوران بسیاری از مواد غذایی محصول حیاط کولاگرکو هستند که پشت رستوران قرار دارد. عمده غذاهای آن غذاهای دریایی هستند که برای دورچین آن‎ها از سبزیجات تازه حیاط استفاده می‏‌شود. خوردن انواع ماهی و پوره‎ در این رستوران توصیه می‏‌شود. برجسته‎ترین غذای این رستوران هم صدف با کرم گلبرگ و میکس گلابی کلاسیک است.

حرف آخر

کولاگرکو حدود 20 سال است که در فرانسه فعالیت می‏‌کند و اخیرا دهمین سالگرد تاسیس میرازور را جشن گرفته است. او به تازگی در آرژانتین رستوران زنجیره‏ای «کارنه» که اصلی‎ترین غذایش همبرگر است را راه‎اندازی کرده است. برای رفتن به این رستوران حتما نیاز به رزرو قبلی است و شما می‎توانید سایت این رستوران را اینجا مشاهده کنید.







کد خبر 624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =