چمدان :  در حالی که در چند روز گذشته شایعه برکناری معاون گردشگری در فضای مجازی پیچیده امروز چهارشنبه (24 مردادماه) انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران با ارسال نامه‌ای به وزیر کشورخواستار صدور مجوز برای تجمع جلوی سازمان میراث فرهنگی در روز شنبه 3 شهریور ماه شد.

آنها در این نامه بیش از هرچیز بر سوء مدیریت، تحدید و تهدید معاونت گردشگری در برابر انجمن‌های صنفی بخش خصوصی تاکید کرده‌اند.

پس از تغییر در قیمت ارز و آزاد شدن قیمت ارز مسافرتی و از طرف دیگر گران شدن قیمت هواپیما مشکلات بسیاری برای دفاتر خدمات مسافرتی به وجود آمده است و این دفاتر بخش بزرگی از بازار خود را از دست داده‌اند به طوری که اعلام شده‌بود ممکن است این دفاتر تا 70 درصد تعدیل نیرو داشته باشند.

بنابراین در چنین شرایط نابسامانی، اعتراض دفاتر مسافرتی چندان دور از ذهن نیست اگرجه فراخوان تجمع انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران بیش از این موارد بر انتقاد به معاون گردشگری تاکید دارد.

از سوی دیگر حرمت الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری در مورد این تجمع اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

رفیعی به خبرنگار چمدان می‌گوید: در این زمینه با ما مشورتی نشده، در حالی که خوب بود ما هم به عنوان بخشی از تشکل‌های صنفی این حوزه در جریان و مورد مشورت قرار می‌گرفتیم بنابراین اکنون نمی‌توانم این تجمع را نقد یا آن را تایید کنم.

هم زمانی شایعه برکناری محمد محب خدایی معاون گردشگری با این تجمع نشان می‌دهد که احتمالا این دو مساله با هم ارتباط دارند و در حالی که برخی رسانه‌ها از خبر برکناری یا استعفا محب خدایی خبر می‌دهند برخی دیگر از دست اندر کاران گردشگری این خبر و احتمال برکناری او در آینده را رد می‌کنند.

اگر چه محب خدایی سرپرستی معاونت سرمایه گذاری را نیز برعهده دارد اما خبرها از ادغام این دو معاونت در آینده نزدیک حکایت دارند.

به نظر می‌رسد اکنون بخشی از تصمیم گیری تغییر معاونت گردشگری به تجمع پیش رو و درخواست انجمن‌های صنفی وابسته خواهد بود.

 

[related-post id="61710"]
کد خبر 61830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =