تورهای ترکیبی گردشگری خارجی در اردبیل دایر می‌شود




چمدان : کریم حاجی‌زاده صبح امروز در دیدار با مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: در پی بهره‌برداری از راه‌آهن می‌توان تورهای گردشگری بین‌المللی به کشورهای مجاور به ویژه آذربایجان و ترکیه راه‌اندازی کرد.

وی بیان کرد: راه‌آهن به دلیل سرعت مناسب و فرصت استراحت مسافر یکی از ابزارهای مطلوب برای سفر محسوب می‌شود و ما امیدواریم با کمک راه آهن اردبیل- میانه به چرخه بین‌المللی گردشگری وصل شویم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نزدیکی اردبیل به دو کشور مرزی آذربایجان و ترکیه را مزیتی برای راه‌اندازی تورهای ترکیبی دانست و اظهار کرد: ضروری است در آینده با فراهم شدن زیرساخت‌هایی مانند راه‌آهن از این ظرفیت استان برای توسعه گردشگری نهایت استفاده را برد.

حاجی‌زاده تصریح کرد: راه‌آهن اردبیل- میانه یکی از مطالبات جدی مردم این استان است که تاثیر قابل توجهی در توسعه گردشگری به دنبال دارد.

وی با اذعان به این که راه‌آهن اردبیل به دلیل کمبود مالی تا به امروز به بهره‌برداری نرسیده است، گفت: اقدام استاندار اردبیل برای پیگیری این پروژه و افزایش 100 میلیارد تومانی اعتبار آن به نسبت سال گذشته شایسته تقدیر است و امیدواریم خط ریلی استان در مدت زمان کوتاهی به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 6162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =