پیشنهاد پهلو گرفتن کشتی کروز در بندر شهید باهنر







چمدان : محسن ضیایی صبح امروز در جمع خبرنگاران افزود: گردشگران از جزایر هرمز، قشم، کیش، هنگام بازدید می‌کنند اگرچه این نیاز وجود دارد که زیرساخت‌ها تقویت شود. البته افرادی که به این استان سفر می‌کنند اغلب تمایل به استراحت در هتل‌ها و میهمان‌پذیرها ندارند و بیشتر دوست دارند تا در حاشیه ساحل چادر برپا کنند و در این خصوص هم شهرداری خدمات متعددی ارائه کرده است.

وی بیان کرد: نگرانی ما از پر نشدن هتل‌ها است که در عید نوروز فقط 75 درصدش اشغال می‌شود. دراین‌باره فکر می‌کنم باید خدماتی همچون پارک آبی برای ساکنان و مسافران در استان داشته باشیم تا زمینه جذب مسافر و خدمات گردشی افزایش پیدا کند. در این میان مجموعه‌های پذیرایی هم می‌تواند کمک‌کننده باشد. همچنین می‌توانیم با برپایی نمایشگاه‌ها و همایش‌های متعدد گردشگر را به استان بیاوریم.

ضیایی ادامه داد: پارک آبی که راه‌اندازی آن را از سال 1393 آغاز کرده بودیم تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که با برپایی برنامه‌های متعدد اقتصاد گردشگری تقویت می‌شود، به معرفی دیگر برنامه‌های استان پرداخت و تصریح کرد: نمایشگاه سوغات و صنایع‌دستی از 13 تا 24 آذرماه همزمان با سالروز ولادت حضرت رسول و امام جعفر صادق (ع) برگزار می‌شود، البته هرمزگان در بهمن‌ماه سال جاری هم میزبان صنایع‌دستی سراسر کشور خواهد بود که در کنار موسیقی محلی و صنایع‌دستی استان حرکت فرهنگی بسیار بزرگی است.

وی عنوان کرد: پس از جشنواره صنایع‌دستی جشنواره غذاهای محلی را برپا خواهیم کرد که بیشتر بازدیدکنندگانش از استان‌های همسایه از جمله استان کرمان، بوشهر و خوزستان خواهد بود.

ضیایی درباره توسعه گردشگری دریایی استان هرمزگان نیز تأکید کرد: این استان 900 کیلومتر ساحل دارد، بنابراین لازم است که برنامه‌های تفریحی برای جذب گردشگر در آن اجرایی شود. ما در سواحل استان مجموعه‌های تفریحی دریای موج افشان و هخامنش را داریم با وسایل تفریحی چون قایق و غواصی و جت اسکی امکان گردش بیشتر مسافران استان را فراهم می‌کنند.

وی افزود: با توجه به این‌که افزایش مجموعه‌های تفریحی در افزایش گردشگری دریایی یک ضرورت است، در حال حاضر با هماهنگی دریانوردی 170 مجوز صادر کرده‌ایم تا قایق‌های تفریحی گردشگران تا دو مایلی ساحل تردد داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان هرمزگان در خصوص برنامه‌های آینده برای رشد گردشگری دریایی استان تصریح کرد: ما درخواست‌هایی برای کشتی‌های تفریحی و مسافرتی کروز داشتیم که در حال پیگیری است. این کشتی مسافرتی پس از سوار کردن مسافران از عمان و اروپا در بنادر مختلف توقف دارد تا مسافرانش از امکانات تفریحی و جاذبه‌های هر منطقه دیدن کنند و ازآنجاکه بندر شهید باهنر تنها بندر برای پهلو گرفتن این کشتی است ما هم پیشنهاد دادیم تا با مذاکرات سازمان میراث فرهنگی بتوانیم میزبان مسافران این کشتی باشیم.


کد خبر 6127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =