فازهای قدیمی روستای تاریخی "کنگ" خراسان‌رضوی بازسازی می‌شود

چمدان : محمدرحیم رهنما در مراسم افتتاحیه اقامتگاه بوم گردی روستای کنگ اظهار داشت: یکی از اهداف این اداره کل در راستای جذب و ماندگاری گردشگران در استان ایجاد واحدهای اقامتی بوم‌گردی است.


وی افزود: در حال حاضر 16 اقامتگاه بوم‌گردی در استان از این اداره کل مجوز بهره‌برداری دریافت کرده‌اند و در شهرهای مشهد و گناباد، چناران، نیشابور، بردسکن، خواف، خلیل آباد، سبزوار تاکنون واحدهای اقامتی بوم گردی ایجاد و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

رهنما تصریح کرد: یکی از روستاهای هدف گردشگری استان، روستای "ریاب" در شهرستان گناباد است که در ایجاد واحدهای اقامتی بوم‌گردی بیشتر بوده و موفق عمل کرده و نخستین اقامتگاه بوم‌گردی عشایر نیز در روستای "درخت سپیدار" به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: درصدد هستیم که فازهای قدیمی روستای کنگ را با مشارکت مردم، مرمت و بازسازی کنیم و پیگیری اجرای طرح هادی و بهسازی این روستای تاریخی از دیگر برنامه‌های در دست اجرای میراث فرهنگی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: برای هوشمند کردن این روستا تلاش خواهیم کرد و سعی ما بر این است که بافت تاریخی و سنتی این روستا حفظ و گردشگران بیشتری را جذب کند.

کد خبر 6083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =