چمدان :  محب خدایی با تاکید بر این‌که موضوع «ارز مسافرتی» و پیگیری چالش‌های آن از دستور کار سازمان میراث فرهنگی خارج نشده است، گفت: مسافرانی که برای تهیه ارز با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند، می‌توانند آن را از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اطلاع دهند.

وی افزود: بسته ارزی چند روز است ابلاغ شده که به تبع آن تا این مدل ساختار خود را پیدا کند و جا افتد، زمان خواهد برد و البته دغدغه‌هایی را ایجاد خواهد کرد که ‌تلاش می‌کنیم بر آن فائق آییم، کارهای کارشناسی انجام دهیم و نشست‌های کارشناسی مشترک با دستگاه‌های مرتبط برقرار کنیم.

محب خدایی به ایسنا گفت: این بسته مشخص کرده مسافری که قصد خروج از کشور را دارد می‌تواند ارز مورد نیاز خود را از صرافی‌ها تامین کند، اما اگر این خدمت اتفاق نیافتاد وظیفه سازمان ما پیگیری است و مردم می‌توانند با اعلام مشکلشان از طریق سامانه ۰۹۶۲۹، پیگیری آن را از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مطالبه کنند.

[related-post id="42771"]

[related-post id="46664"]

برخی منابع نیز در گزاش امروز وضعیت مسافران برای تامین ارز مسافرتی نوشته‌اند هرچند قرار شد در بسته جدید ارزی که توسط همتی رییس جدید بانک مرکزی اعلام شد، قیمت ارز مسافرتی در بازار ثانویه تعیین شود، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد این رقم در بازار آزاد توسط صرافی‌ها یا دلالان تعیین می‌شود.

بسیاری از مسافران با توجه به عدم آماده بودن ساز و کار لازم آنچه بانک مرکزی در بسته دوم ارزی اعلام کرد ناچارند ارز مسافرتی خود را هم‌ قیمت با بازار آزاد تهیه کنند به طوریکه دلار امروز در تابلوی بسیاری از صرافی‌ها با قیمت 10 هزار و 800 تومان روشن شد و نسبت به دیروز افزایش قیمت 400 تا 500 تومانی را تجربه کرد.

[related-post id="42420"]
کد خبر 60284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =