فضانورد اروپایی محو تماشای شهاب‌ها به ایران رسید! | فیلم عبور ایستگاه فضایی بین‌المللی بر فراز خلیج‌فارس

چمدان : پائولو نسپولی، فضانورد سازمان فضایی ایتالیا و سازمان فضایی اروپا که درحال حاضر برای انجام ماموریت «حیات» (Vita) در ایستگاه فضایی بین‌المللی (آی‌اس‌اس) اقامت دارد، در روزهای اخیر فیلمی متشکل از عکس‌های تایم‌لپس (عکاسی زمان‌گریز) را در حساب‌های کاربری‌اش در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر کرده است که خلیج‌فارس و ایران را نشان می‌دهد.

تماشای شهاب‌بارش‌ها همواره رویدادی خاص، اسرارآمیز و جالب‌توجه به‌شمار می‌رود و اگر این رویداد به‌جای زمین از فضا دیده شود جذابیتش دوچندان می‌شود. نسپولی با انتشار این فیلم، نور درخشان شهابی را نشان داده که با سرعت به‌سوی آسمان زمین در حرکت‌ است و پس از رسیدن به جو میان ابرها ناپدید می‌شود.

این ویدئو را در زیر ببینید




این فضانورد اروپایی در توصیف این ویدئو نوشته است: «اغلب از اینجا شهاب‌ها را می‌بینیم اما به‌سختی می‌توانیم از آن‌ها فیلم بگیریم. اما این‌بار خوش‌اقبال بودم و توانستم در این ویدئو آذرگویی را که با سرعت حدود 40 کیلومتر بر ثانیه به جو زمین وارد می‌شود شکار کنم.»

اما این فیلم تایم‌لپس به‌محض مشاهده آذرگوی تمام نمی‌شود و علاقه‌مندان تماشای زمین از فضا می‌توانند چند برق بزرگ میان ابرها و همچنین حرکت ایستگاه فضایی را از فراز قاره آفریقا و عبور از شبه‌جزیره عربستان ببینند. آی‌اس‌اس در ادامه از خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان عبور می‌کند وارد ایران می‌شود و پس از گذشتن از شمال ایران به روسیه می‌‌رسد و تا سیبری و نزدیک قطب شمال پیش می‌رود.

ایستگاه فضایی بین‌المللی (آی‌اس‌اس)، یک ایستگاه مدارگرد است که بین ارتفاع 330 تا 435 کیلومتری زمین در حرکت است و در هر شبانه‌روز 15مرتبه دور زمین می‌چرخد.

 

[related-post id="5205"]

[related-post id="1367"]
کد خبر 5509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =