همدان میزبان دو رویداد جهانی گردشگری | برای همدان «2018» هیچ اعتباری نگرفته‌ایم








چمدان :  محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان در نشست خبری رویدادهای «همدان ۲۰۱۸» که صبح امروز با حضور ، معاون گردشگری و مدیران میراث فرهنگی این استان در سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، گفت: همدان با تاریخ، فرهنگ، قدمت، مشاهیر و معارف شایسته ترین استان کشور برای گردشگری است و این استان استعداد برجسته‌ای در گردشگری دارد. از این جمله خود دفاع می‌کنم و می‌گویم که همدان زیباترین، شایسته‌ترین و برجسته‌ترین استان کشور برای گردشگری کشور است. همدان استانی ۴ فصل برای گردشگری است و ۱۸۰۰ اثر تاریخی از همه ادوار تاریخ دارد و آثار تاریخی آن مانند برخی نقاط مختص به یک دوره تاریخی نیست.

وی افزود: تقویت گردشگری یکی از محورهای توسعه استان همدان است. در شرایط حاضر با توجه به وضعیت آب، افزایش سطح زیر کشت کشاورزی در استان را به صلاح نمی‌دانیم و تلاش ما این است که تنها راندمان کشاورزی را بالا ببریم و در حال حاضر در ۸۵ درصد بخش کشاورزی آبیاری مدرن داریم در حالی که میانگین کشوری ۴۵ درصد است. با این وجود ما گردشگری را برای توسعه استان انتخاب کرده‌ایم و آمایش استانی نیز همین را نشان می‌دهد.

استاندار همدان با اشاره به زیر ساخت‌های گردشگری استان گفت: ۱۳ هتل در استان در حال ساخت است که سه هتل سال گذشته افتتاح شده و امسال نیز ۳ هتل افتتاح می‌شود. همچنین برای توسعه بوم‌گردی نیز تلاش شده است.همچنین ۱۵۳۱ طرح با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری استان تصویب شده است.

نیکبخت با اشاره وضعیت اعتبارات گفت: ۱۰ میلیارد تومان مجلس برای رویدادهایی همدان ۲۰۱۸ تصویب کرده اما یک ریال اعتبار نگرفته ایم و با این وجود کارها را معطل نگه نداشته ایم‌. ۱۰ میلیارد تومان تنها هزینه‌های برگزاری رویداد است و ما در همدان فعالیت عمرانی و زیرساختی را نیز انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به جنبه‌های دیگر جاذبه‌ها و زیر ساخت های همدان گفت: از شش ماهه دوم سال گذشته تنها در ملایر و تویسرکان حدود ۴۰۰ میلیارد تومان منبت و مبلمان به فروش رفته است.

استاندار با اشاره به تبلیغات جاذبه‌های گردشگری استان همدان در کشور گفت: دور تازه تبلیغات همدان از فردا در تهران آغاز می‌شود. رویداد پایتخت گردشگری آسیا ۵ شهریور ماه اغاز می‌شود و سه روز ادامه دارد و همچنین مجمع جهانی گردشگری با حضور ۱۸۰ کشور جهان در آبان ماه برگزار خواهد شد.

استاندار همدان همچنین پس از تذکر معاون گردشگری کل کشور که همه استان‌های جاذبه‌های خاص خود را دارند با تاکید دوباره بر صحبت‌های نخست خود گفت: آنچه همه خوبان همه دارند، همدان تنها دارد.

استاندار همدان در پاسخ به انتقاد رو به پایان بودن سال ۲۰۱۸ و تازه شروع شدن این رویدادها گفت: رویدادهای جهانی که چند ده کشور آسیایی و نمایندگان گردشگری جهان در آن شرکت می‌کنند براساس زمان بندی این سازمان‌ها بین المللی برگزار می‌شود اما این رویدادهای تنها مختص به این چند روز نیست و از ابتدای سال اغاز شده و در سال آینده نیز‌ ادامه خواهد داشت.







علی مالمیر، مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان نیز در این نشست خبری گفت: تحت عنوان پایتخت گردشگری آسیا حدود ۵۰ برنامه و رویداد را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و غیره ترتیب داده شده است. ۵ شهریور ماه افتتاحیه پایتخت گردشگری آسیا را داریم و در روزهای بعدی پنل‌های تخصصی گردشگری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به طرح‌های میراثی استان گفت: ۱۵۹ پروژه مرمتی و زیر ساختی برای بناهای میراثی و روستاها هدف گردشگری اجرا شده است و همچنین تبلیغات گردشگری همدان در مسیرهای پرتردد قطارها رجا نیز انجام شده است.

به گزارش چمدان، همدان ۲۰۱۸ میزبان دو رویداد پایتخت گردشگری آسیا در شهریور ماه و مجمع گردشگری جهانی در آبان ماه است.












کد خبر 52177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =