چمدان :  شب گذشته سقوط ارزش پول ترکیه نرخ برابری لیر به دلار را به حدود 7/22 رساند. با این حال امروز نرخ هر دلار در ترکیه حدود 7 لیر است. کاهش ارزش لیر ترکیه از مدتی پیش آغاز شده و شب گذشته نیز با وجود سخنرانی اردوغان درباره وضعیت اقتصادی این کشور ادامه یافت.

در حال حاضر هر 100 دلار آمریکا در صرافی‌های ترکیه حدود 700 لیر ارزش دارد. این در حال است که کمتر از 9 ماه پیش هر 100 دلار آمریکا در ترکیه با 380 لیر خریداری می‌شد.
در حال حاضر هر یک لیر ترکیه با سقوط ارزشش در بازار تهران حدود 1600 تومان خرید و فروش می‌شود

طی چند ماه گذشته کاهش ارزش لیر ترکیه منجر به افزایش قیمت‌ها در خوراک و پوشاک شده اما هنوز تاثر آنچنانی در قیمت‌ها نگذاشته است. با این وجود به دلیل کاهش ارزش ریال ایران، سفر به ترکیه برای ایرانی‌ها در حدود دو برابر گرانتر شده است. در حال حاضر هر یک لیر ترکیه با سقوط ارزشش در بازار تهران حدود 1600 تومان خرید و فروش می‌شود اما حدود دو هفته پیش لیر ترکیه در بازار تهران حدود 2200 تومان خرید و فروش می‌شد.

[related-post id="42427"]

پس از قطع ارز مسافرتی تقاضای ایرانی‌ها برای سفر به ترکیه کاهش یافته و این اتفاق منجر به ارزان شدن بلیت‌های چارتری پرواز به این کشور شده است.

لازم به ذکر است که قیمت‌های مندرج در گزارش مربوط به زمان نگارش آن است و بازار ارز ترکیه طی روزهای گذشته به طور ساعتی در نوسان است.

چمدان بزودی گزارشی از وضعیت قیمت‌ها در ترکیه و وضعیت سفر ایرانی‌ها به این کشور منتشر خواهد کرد.
کد خبر 46846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =