چمدان : سال 2014 یکی از استادان جولیا ایاکولوتی، این عکاس جوان را به امام‌جماعت مسجدی در شهر کوچکی در ایالت چیاپاس مکزیک معرفی کرد و به او توضیح داد که در این شهر جامعه‌ای از مسلمانان درحال رشد است.

ایاکولوتی به این شهر رفت و با هدف انجام پروژه‌ای با نام «جنت» (معادل عربی واژه بهشت) در خانه‌های مسلمانان این شهر زندگی کرد و در مراسم مذهبی و ضیافت‌هایشان حاضر شد.

 



بنابرگزارش نشنال‌جئوگرافیک، حدود چند دهه قبل اسلام با مهاجرانی که از لبنان و سوریه و همچنین با ورود گروهی از مسلمانان صوفی اسپانیا با جهشی ناگهانی به مکزیک راه یافت. به‌طوری‌که مسلمانان این کشور در 15 سال اخیر سه‌برابر شده‌اند و درحال حاضر حدود 5هزارو270 مسلمان در آن زندگی می‌کنند که از این تعداد 400 نفر در ایالت چیاپاس سکونت دارند. ایاکولوتی درباره تجربه زندگی در جامعه مسلمان می‌گوید: «یک معلم عربی به آن‌ها کمک می‌کند قرآن بخوانند و کمک‌هزینه تحصیلی به جوانان فرصت می‌دهد که برای یک دوره آموزشی به یمن بروند.»



در مکزیک اکثر مردم کاتولیک هستند و ایاکولوتی دریافت که از نظر مردم داشتن یک نظام عقیدتی بسیار مهم‌تر از پیروی‌کردن از یک مذهب خاص است. او با مادران کاتولیکی که دوست نداشتند دخترانشان به اسلام بپیوندند صحبت کرد و فهمید که این مادران خوشحال می‌شوند به هر شکل، نوعی از دینداری وارد زندگیشان شود. ایاکولوتی می‌گوید: «در مکزیک تغییر دین به اسلام بسیار بهتر از اروپا است. زیرا آن‌ها به تروریست‌ها فکر نمی‌کنند. آن‌ها می‌خواهند هویت بسازند.»



بعد از یک‌سال زندگی در این جامعه، ایاکولوتی درباره همپوشانی قوانین اسلام با رسوم محلی تحقیق کرد و دریافت که زنان می‌توانند لباس محلی بپوشند اما همزمان حجاب بگذارند. این زنان مسلمان به این عکاس ایتالیایی می‌گویند: «ما می‌خواهیم به زبان خودمان صحبت کنیم. می‌‌خواهیم لباس محلی خودمان را بپوشیم اما همزمان می‌خواهیم به الله اعتقاد داشته باشیم.»

کد خبر 4600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =