چمدان : ایندیپندنت در گزارشي نوشت: اخذ روادید برای عربستان معمولاً بسیار پرهزینه و دشوار است اما سعودی‌ها قصد دارند با عرضه نوع جدیدی از روادید گردشگری شرایط بازدید به این کشور را آسان‌تر کنند.

این روزنامه انگلیسی با نقل از گزارشی که در روزنامه الوطن منتشر شده است در این‌خصوص توضیح می‌دهد که در مرحله اول صدور ویزاهای گردشگری، فقط تورهایی که مجوز رسمی دولتی در اختیار دارند می‌توانند نسبت به درخواست روادید به عربستان اقدام کنند.

درحال‌حاضر عربستان سعودی صرفاً روادید تجاری، زیارتی و دیدار با اعضای خانواده با مدت‌زمان دو هفته صادر می‌کند اما حتی صدور این‌نوع ویزاها هم با قیمت بسیار بالا و به‌سختی انجام می‌شود. اکنون نوع خاص روادید گردشگری می‌تواند سرانجام درهای این کشور را روی بازدیدکنندگان خارجی کنجکاو و علاقه‌مند به سرزمین‌های گرم بگشاید.

عربستان در طول زیارت سالانه حج تمتع میزبان حدود 3.7 میلیون مسلمانی است که بیش‌از یک هفته به شهرهای مقدس مکه و مدینه سفر می‌کنند. درحالی‌که این کشور سالانه فقط 200هزار بازدیدکننده غیر زیارتی دارد. اکنون دولت سعودی امیدوار است تا سال 2020 تعداد بازدیدکنندگان غیرزیارتی را به 1.5میلیون نفر در سال برساند.

ایندیپندنت در ادامه می‌نویسد: روادید گردشگری بخشی از طرح بزرگ و سودآور توسعه گردشگری در کشوری است که به‌طور سنتی از فروش نفت نانش در روغن است.

براساس طرح توسعه گردشگری، عربستان قصد دارد در خط ساحلی دریای سرخ، حدفاصل بین شهرهای اوملوف و ال‌وجه به وسعت 34هزار کیلومترمربع اماکن تفریحی بسازد. این اماکن تفریحی شامل هتل‌ها، آپارتمان‌های لوکس و همچنین خطوط حمل‌ونقل هوایی و دریایی می‌شود که با ایجاد 35هزار شغل، 3میلیارد پوند به اقتصاد این کشور تزریق می‌کند. اولین فاز این طرح توسعه سال 2020 به‌ اتمام می‌رسد.

[caption id="attachment_4536" align="aligncenter" width="1960"]سواحل عربستان سواحل مرجانی و بسیار زیبای عربستان در دریای سرخ | عربستان قصد دارد در خط ساحلی دریای سرخ، حدفاصل بین شهرهای اوملوف و ال‌وجه به وسعت 34هزار کیلومترمربع اماکن تفریحی بسازد. این اماکن تفریحی شامل هتل‌ها، آپارتمان‌های لوکس و همچنین خطوط حمل‌ونقل هوایی و دریایی می‌شود که با ایجاد 35هزار شغل، 3میلیارد پوند به اقتصاد این کشور تزریق می‌کند[/caption]

 

از دیگر مواردی که دولت عربستان قصد دارد در ایجاد تسهیلات برای گردشگران غربی نسبت به آن اغماض ‌کند نادیده‌گرفتن قانون منع استعمال الکل در اماکن میزبان گردشگران غیرمسلمان است. به‌طوری‌که بیانیه‌ای رسمی شرح می‌دهد که دراین‌خصوص از استانداردهای بین‌المللی پیروی خواهد شد.

همچنین بنابر قوانین جدید، از ژوئن 2018 زنان عربستانی اجازه خواهند داشت رانندگی کنند و به بعضی از استادیوم‌های ورزشی وارد شوند. شاهزاده محمد هم در این‌باره گفته‌ است که این کشور به جایگاهی که در گذشته داشته بازخواهد گشت یعنی کشوری با اسلام معتدل که درهایش روی تمام مذاهب، سنت‌ها و مردم سراسر جهان باز است.

 

[related-post id="3304"]

[caption id="attachment_4537" align="aligncenter" width="1200"]مداین صالح مداین صالح | بنایی از سازه‌های سنگی تاریخی در شمال عربستان که می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری این کشور تبدیل شود[/caption]

 

سایمون کالدر، روزنامه‌نگار حوزه سفر و گردشگری ایندیپندنت درباره جاذبه‌های گردشگری عربستان می‌گوید: «از دید بیشتر مردم بریتانیا عربستان سرزمینی وسیع از بیایان‌های خالی است درحالی‌که سواحل زیبا و میراث فرهنگی این کشور ازجمله مداین صالح (بنایی از سازه‌های سنگی تاریخی در شمال عربستان) از اهمیت بالایی برخوردار هستند. شهر مقدس مکه هم از دیگر جاذبه‌های تاریخی این کشور است. البته عربستان تصمیم دارد قوانین مربوط به ممنوعیت ورود غیرمسلمانان به این شهر را همچنان دنبال کند.»

[related-post id="2885"]
کد خبر 4535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =