چمدان :  علی اصغر مونسان در جمع خبرنگاران با اشاره به وظیفه سازمان میراث فرهنگی در امر اشتغال گفت: ایجاد شغل ارزان قیمت با سرمایه گذاری اندک و همچنین سرعت ایجاد شغل از ویژگی‌هایی است که ما در سازمان داریم و امیدواریم بتوانیم با به کارگیری ظرفیت‌ها، مأموریت سخت ایجاد ١٥٧ هزار شغل را تا پایان سال انجام دهیم.

وی گفت: با ایجاد منابع ذیل تبصره ١٨ قانون بودجه ٩٧، ما در هر سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تلاش خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور افزود: حدود ٨٨ هزار شغل مربوط به بخش صنایع دستی و بیش از ٦٠ هزار شغل هم در بخش گردشگری خواهیم داشت و بالغ بر ٥ هزار شغل هم در بخش میراث فرهنگی ایجاد می‌کنیم.

مونسان درباره تاثیر نوسانات ارز در ورود گردشگران گفت: حتما اثراتی خواهد داشت، خوشبختانه با تصمیم جدیدی که گرفته شد به یک نقطه ثبات رسیدیم.

وی گفت: گردشگران ورودی به کشور و هتل‌ها برای تبدیل ارز خود دچار مشکل بودند خوشبختانه با بسته جدید ارزی تکلیف معلوم شد گردشگران و هتل‌ها می‌توانند از طریق صرافی‌ها ارز خود را تبدیل کنند و مشکلات کاهش یافته است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص تعطیلات زمستانی گفت: قطعاً تعطیلات زمستانی اتفاق خوبی برای کشور خواهد بود، تحرک اقتصادی جدی در تمام بخش‌های کشور ایجاد می‌کند صحبت‌هایی که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم ایشان موافقت اولیه را اعلام کرده و فقط بخش دانش آموزی را در بر می‌گیرد.

وی افزود: درخواست ما تعطیلی ١٤ روزه است که اگر مقدور نباشد یک هفته هم مناسب است که شادابی آموزشی را بالا می برد و در شهرهای بزرگ موجب کاهش آلودگی هوا می‌شود.
کد خبر 42786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عصبی ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
    کارمندان تعطیل نباشن . بچه ها با ننه شما برن مسافرت . حالا با این وضعیت تا حاشیه شهر هم نمیشه رفت . ولی همون پولدارها اگه تعطیل نباشه توله ها رو با همسایه یا بقال محل بفرستن گردش