چمدان : پارمیزان بادنجان (Parmigiana di melanzane) به‌عنوان ملکه غذاهای ایتالیایی شناخته می‌شود و جزء معدود غذاهایی است که به‌شکل سنتی در مناطق مختلف این کشور از شمال تا جنوب طبخ می‌شود.

[related-post id="2533"]

درجه سختی: متوسط

مدت‌زمان آماده‌سازی: 40 دقیقه+ 1 ساعت زمان خواباندن بادنجان‌ها در نمک

مدت‌زمان پخت: 50 دقیقه (20 دقیقه برای سس+ 30 دقیقه برای خود غذا)

هزینه: متوسط



 

مواد لازم برای 8 نفر:

بادنجان دلمه‌ای: 1.5 کیلوگرم

گوجه فرنگی رنده یا چرخ‌شده: 1.4 لیتر

پنیر پارمیزان رنده‌شده: 150 گرم

پیاز زرد: نصف

سیر: یک پر

تخم‌مرغ: 2 عدد

پنیر موتزارلای توپی: 250 گرم

روغن زیتون پالایش‌شده (اکسترا ورجین): به‌مقدار لازم

فلفل سیاه: به‌مقدار لازم

ریحان: چند برگ تازه

نمک دانه‌ریز: به‌مقدار لازم

روغن سرخ‌کردنی: به‌مقدار لازم

نمک دانه درشت: 35 گرم

[related-post id="1046"]

طرز تهیه:

1- بادنجان‌ها را خوب بشویید، خشک کنید و سپس با پوست به‌اندازه‌های برابر به ضخامت حدود 1.2 سانتیمتر برش دهید. آن‌ها لایه‌لایه داخل ظرف بخوابانید و هر لایه را به نمک دانه‌درشت آغشته کنید و اجازه دهید تا یک‌ساعت به این حالت باقی بماند. دقت کنید بادنجان‌ها آب نیندازند. بعد از یک‌ساعت، آن‌ها را مجددا بشویید و با دستمال حوله خوب خشک کنید.



2- سیر را خرد و پیاز را چرخ یا رنده کنید و همراه با 2 تا 3 قاشق روغن زیتون پالایش‌شده در ماهی‌تابه تفت دهید. سپس گوجه‌فرنگی رنده‌شده یا چرخ‌شده، چند برگ ریحان تازه، نمک و فلفل به‌اندازه کافی به آن اضافه کنید و اجازه دهید که روی شعله کم‌حرارت به‌مدت 15 تا 20 دقیقه بپزد.



3- بادنجان‌ها را سرخ کنید و روی کاغذ جاذب یا دستمال حوله آشپزی قرار دهید تا کاملاً روغن‌گیری شود.



4- توپ موتزارلا را برش دهید، تخم‌مرغ‌ها را داخل ظرفی بشکنید که محتوی نصف سس گوجه‌فرنگی است که در مرحله 2 آماده کردید. سپس مجددا کمی نمک به آن اضافه کنید.



5- یک ظرف پهن و به‌اندازه‌ کافی گود که بتوان در فر گذاشت (قالب تفلون یا سرامیک، ظرف پیرکس،...) بردارید و کف آن را به سس بدون تخم‌مرغ آغشته کنید و بعد، یک لایه منظم بادنجان بچینید و روی آن را با سس آغشته به تخم‌مرغ بپوشانید. سپس 2 تا 3 قاشق پارمیزان رنده‌شده روی سس بزنید، به‌گونه‌ای سطح سس کاملاً با یک لایه پارمیزان رنده‌شده پوشانده شود. در مرحله بعد، چند برگ ریحان و یک لایه موتزارلای ورقه‌شده روی آن بگذارید.



6- به‌همین‌شکل لایه‌های بادنجان، سس و پنیرها را تکرار کنید. آخرین‌لایه بادنجان را با سس بدون تخم‌مرغ بپوشانید.



7- ظرف را درون فر (از قبل گرم شده باشد) قرار دهید و بگذارید در دمای 180 درجه سانتیگراد به‌مدت 30 دقیقه بپزد. بهترین زمان سرو غذا 2 ساعت بعد از بیرون آوردن از فر است اما امکان سرو بعد از حدود 30 دقیقه (مدت زمان لازم برای جدا شدن کامل اولین لایه از ته ظرف) هم وجود دارد.



[related-post id="1471"]
کد خبر 4211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =