سرنوشت دیوار جنجالی مجلس | آقایان میراث فرهنگی در زمان ساخت و سازها خواب بودند؟

چمدان :  مسعود پزشکیان در بازدید از غرفه چمدان در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در ارتباط با ساخت و سازهای اطراف مجلس که برخی معتقدند بافت تاریخی محدوده بهارستان که ثبت ملی است را مخدوش کرده است گفت: این ساخت و سازها برای دفاتر  نمایندگان است و در مورد این مساله که آیا به میراث فرهنگی آسیب می‌زند یا خیر نیاز به کار کارشناسی است. اگر این ساخت و سازها مجوزهای لازم را ندارند باید لغو شوند.

[related-post id="2864"]

وی ادامه داد: اینکه بعد از ساخته شدن و بالا رفتن دیوار بگویند از نظر میراثی مشکل دارد، کار درستی نیست.  ما همیشه خوابیم و بعد از این که کار از کار گذشت می‌گوییم چرا چنین کاری را انجام شده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر بحث میراث فرهنگی در این ساخت و سازها دخیل است آیا آقایان میراث فرهنگی تا به حال خوابشان برده بود؟ اکنون دیگر  برای این حرف‌ها بسیار دیر است.

[related-post id="3019"]

نایب رئیس اول مجلس در ارتباط با دیوار کشی جلوی ساختمان تاریخی مجلس به چمدان گفت: ما در هیات رئیسه در این مورد بحث کردیم  و دغدغه‌های میراث فرهنگی هم مطرح شد. قرار شد هماهنگی‌های لازم انجام شود تا ترکیب و بافت‌ها به هم نخورد و هزینه اضافه صورت نگیرد.
کد خبر 4205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =