چمدان :مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خیرنگار چمدان در مورد طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه با بیان اینکه این مساله نیاز به بررسی بلند مدت دارد،  گفت: اگر قرار است جایی تبدیل به وزارتخانه شود باید مستندات علمی، کار کارشناسی، تجربه بین المللی و اهداف این کار مشخص شود. باید بدانیم که اگر سازمان تبدیل به وزارتخانه شد چه کاری می‌خواهد انجام دهد که اکنون قادر به انجام آن نیست و چه مشکلاتی حل می‌شود.

وی ادامه داد: باید مشخص شود که تغییر در ساختار سازمان میراث فرهنگی چه هزینه‌‎ای بر ما تحمیل می‌کند و یا سبب چه مقدار ذخیره پول در مجموعه می‌شود در غیر این صورت نمی‌توانیم تنها به دلیل اینکه از  کاری خوشمان آمده یا ایده‌ای د در ذهن داریم، آن را  عملی کنیم چرا که این اقدام نیز مانند ادغام کردن یک شبه وزارتخانه‌ها با هم  کاری غیر علمی خواهد بود.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی افزود: حتی اگر نیاز داشته باشیم که ساختار اتاقی را تغییر دهیم، برای آن فکر  می‌کنیم و برنامه می‌نویسیم. در واقع برای تغییر یک اتاق نیز نیاز به زمان داریم، چه برسد به اینکه بخواهیم مسولیت‌ها، وظایف، رسالت و عملکرد افراد را تغییر دهیم. قطعا این مساله بسیار زمان می برد و یک شبه ممکن نیست .

پزشکیان توضیح داد: قرار دادن رسالت جدید بر دوش یک مجموعه نیاز به بازمهندسی و تعاریف جدید دارد که حداقل 6 ماه تا یکسال زمان می‌برد تا کار کارشناسی در مورد آن انجام شود. در غیر این صورت تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه به جای حل مساله پاک کردن صورت مساله خواهد بود.
کد خبر 4202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =