چمدان :  سال ١٩٩١، يك فروند هواپيماى (DC9 (MD81 خطوط هوايى اسكانديناوى، لحظاتى پس‌از برخاستن از فرودگاه استكهلم سوئد به مقصد كپنهاگ، با از كار افتادن هر دو موتورش در شرايط اضطرارى قرار گرفت.

كاپيتان استفان راسموسن تنها دنبال جايى گشت كه هواپيما را فرود بياورد. وى يك تكه زمين برفى در ميان انبوه درختان مقابلش پيدا كرد و هواپيما را در آنجا به زمين نشاند.

هواپيما سه تكه شد اما به طرز معجزه آسايى همه ١٢٩ سرنشين هواپيما زنده ماندند. اكنون نيز سانحه‌اى پس از برخاستن هواپیما رخ داده كه در آن، همه مسافران ايرومكزيكو زنده مانده‌اند. علت سانحه امبرائر١٩٠ ايرومكزيكو هنوز مشخص نيست اما خلبان موفق شده هواپيما را به زمين بنشاند و هيچ كشته اى برجا نگذاشته است.



به گزارش چمدان،  یک هواپیمای مسافربری متعلق به خط هوایی مکزیک با ۱۰۱ سرنشین، اندکی پس از بلندشدن از باند فرودگاهی در مکزیک، سقوط کرد. طبق گفته‌های مقامات مکزیک و تصاویر منتشره در رسانه‌های اجتماعی این هواپیمای مسافربری متعلق به خط هوایی «آئورومکزیکو» روز سه شنبه اندکی پس‌از برخاستن از باند فرودگاهی در ایالت دورانگو مکزیک، سقوط کرد. خط هوایی آئورومکزیکو در حساب توئیتری خود نوشت که پرواز شماره ۲۴۳۱ این خط هوایی قرار بود طبق برنامه از فرودگاه «گوادالوپ ویکتوریا» به مقصد مکزیکوسیتی پرواز کند. این هواپیما با ۹۷ مسافر و چهار خدمه پس از برخاستن از باند فرودگاه در حدود ساعت ۴ بعدازظهر به وقت محلی سقوط کرد.
کد خبر 41816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =