گرانی دلار فرصتی برای توسعه گردشگری خارجی

چمدان : اصغر مسعودی با اشاره به لزوم معرفی جاذبه‌های گردشگری، گفت: ایران ظرفیت‌های گردشگری بسیاری دارد که مغفول مانده‌؛ تنوع جاذبه‌های گردشگری در زمینه طبیعی، تاریخی، فرهنگی و زیارتی فرصت مناسبی ایجاد کرده که گردشگر خارجی برای بازدید از این ظرفیت‌ها به کشور سفر کنند.

گرانی دلار فرصتی برای توسعه گردشگری خارجی

خبرگزاری خانه ملت نوشت:نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه علیرغم شعارهای بسیاری که در زمینه رونق گردشگری گفته می‌شود کشور هنوز به آرمان‌ها و اهداف خود در این حوزه نرسیده اما فرصت جدیدی برای رونق گردشگری خارجی ایجاد شده است که باید از آن استفاده کرد؛ با وجود افزایش ارزش دلار در ایران گردشگران خارجی تمایل بسیاری برای سفر به کشور ما دارند البته مشروط به اینکه زیرساخت‌ها برای این حضور فراهم باشد که متاسفانه مسئولان توجهی به این موضوع ندارند.

جاذبه‌های گردشگری کشور به درستی معرفی نشده است

وی بیان کرد: جاذبه‌های گردشگری کشور نه در داخل نه در خارج از کشور به درستی معرفی نشده است؛ سازمان‌ها و نهادهای مرتبط باید با برنامه‌ریزی‌های مشخص و مدون مسیر لازم برای شناساندن ظرفیت‌های این حوزه را به مردم تدوین کنند.

دانشجویان ایرانی خارج از کشور بهترین سفرا برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران هستند

مسعودی با بیان اینکه با توجه به موضوع ایران‌هراسی که در دنیا ایجاد شده است ممکن است تمایل خارجیان برای ورود به ایران کم شود، خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی به عنوان سازمان متولی رونق گردشگری باید معرفی بناها، جاذبه‌های گردشگری و نشان دادن امنیت در ایران را جزء مهم‌ترین اولویت‌های خود قرار دهد، رسانه ملی نیز می‌تواند با ساخت مستند از شهرهای مختلف زمینه رونق و توسعه گردشگری را افزایش دهد همچنین سفارتخانه‌ها، رایزن‌های فرهنگی و ایرانیان خارج از کشور بهترین معرف فرهنگ، آداب و رسوم جذاب و جاذبه‌های گردشگری ایران هستند.

وی معتقد است دانشجویان ایرانی که در دانشگاه‌های خارج از ایران مشغول به تحصیل هستند می‌توانند سفرای مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های ایران به جهانیان باشند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ایران از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهرها و استان‌های کشور اطلاعی ندارند، عنوان کرد: برای ایجاد آشنایی، شهرداری‌ها باید از تمام توان خود مانند بیلبوردهای شهری استفاده کنند همچنین فیلم‌های سینمایی نیز در معرفی جاذبه‌های شهرها تاثیر به سزایی داشته دارند.
کد خبر 41540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =