لزوم اختصاص تسهیلات ویژه دولتی به روستاییان برای توسعه گردشگری

چمدان : ولی‌الله نانواکناری  در خصوص بوم‌گردی و توسعه گردشگری روستایی گفت: می‌‎توان گفت یکی از بهترین تصمیماتی که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در طول سال‌های فعالیت خود اتخاذ کرده، توسعه گرشگری روستایی و بوم‌گردی است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی افزود: کشور ایران که دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان، تنوع آب و هوایی، پوششی و تنوع اقوام است، می‌تواند بهترین فرصت برای کسب درآمد و باعث رونق اقتصاد و توسعه صنعت گردشگری کشور شود.

خبرگزاری خانه ملت نوشت: این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: ظرفیت بالایی در روستاهای کشور برای جذب گردشگر وجود دارد که متاسفانه در گذشته به آن توجه نشد و باعث از دست رفتن بسیاری از فرصت‌ها برای رونق صنعت گردشگری کشور شد ولی تصمیم اخیر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بجا بوده و می‌تواند سبب شکوفایی روستاها و بهتر شدن وضعیت اقتصادی روستاییان شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته از دهکده‌ها و مناطق روستایی برای جذب گردشگری خارجی به نحو احسن بهره برداری می‌کنند و یکی از مهمترین دلایل اقتصاد شکوفا در این کشورها استفاده از ظرفیت روستاها و نحوه زندگی روستایی است که به دلیل جذابیت خاصی که برای شهرنشینان دارد، باعث جذب آنها شده است.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی در خاتمه خاطرنشان کرد: دولت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری وظیفه دارد تسهیلات ویژه‌ای را برای روستاییان اختصاص دهند و در جهت معرفی زندگی روستایی و جذب گردشگر داخلی و خارجی تبلیغات گسترده در این زمینه انجام دهند.
کد خبر 41534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =