پرداخت ارز مسافرتی یعنی هزینه سفر عده‌ای به خارج از کشور از بودجه عمومی

چمدان : محمد اسماعیل سعیدی  با انتقاد از پرداخت ارز مسافرتی، گفت: در شرایطی که کشور به شدت به منابع ارزی نیاز دارد پرداخت ارز مسافرتی منطقی و عاقلانه نیست؛ در حال حاضر کارخانه‌ها برای تامین مواد اولیه خود با کمبود ارز دولتی روبه‌رو هستند در این شرایط آیا پرداخت ارز مسافرتی امری پسندیده است؟

خبرگزاری خانه ملت نوشت:نماینده مردم تبریز، آذرشهر، اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارخانه‌های تولیدی به دلیل عدم ثبات ارزی در حال تعطیلی هستند، افزود: درصوت که مواد اولیه بخش تولیدی تامین نشود بیکاری، رکود و آسیب‌های جتماعی افزایش پیدا می‌کند این درحالی است که اگر به مسافرانی که با قصد تفریح و استراحت به خارج از کشور می‌روند ارز پرداخت نشود مشکلی ایجاد نمی‌شود.

وی ادامه داد: فردی که توان مالی دارد می‌تواند هزینه سفر خود به خارج از کشور را پرداخت کند بنابراین نیازی به دریافت ارز مسافرتی ندارد از سوی دیگر فردی که از نظر مالی ضعیف است و پول کافی ندارد نیز نباید به سفر خارجی رود؛ پرداخت ارز مسافرتی یعنی دولت از بودجه عمومی هزینه سفر مردم را می‌دهد؛ این درحالی است که دولت نباید این روند را ادامه دهد بلکه این ارز فقط باید به دانشجویان خارج از کشور و بیمارانی که در خارج تحت درمان هستند پرداخت شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرداخت ارز مسافرتی به این معنا است که دولت هزینه سفر مردم را از بودجه می‌پردازد، خاطرنشان کرد: دولت با پرداخت ارز مسافرتی به توسعه گردشگری خارجی کمک می‌کند در نتیجه باید منابع پرداخت این نوع ارز محدود شود.
کد خبر 41531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن از بروجرد ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    ایشان بسیار نظر نا ب جایی دارند و ظاهرا سهم ایسان کم بوده که چنین مقابل مردم می ایستند.. اصلا با این نظر نشان دادین صلاحیت نمایندگی ندارین. مردم هم سرمایه ملی هستند و حق دارند تفریح کنند. پولدارها براشون مهم نیست ولی برای من متوسط خیلی مهمه ک ارز دولتی برای سفر بگیرم. من سفر نیاز دارم اونم خارجیش چون روحم از شما و امثالتون خستس.. انقدر ب این چندرغاز گیر ندین و ب جاش برید دنبال اصل ماجرا... اگه راست میگین عوارض خروج از کشور رو حذف کنید .. اما نمیکنید چون معتقید اون از جیب مردم به دولته... مگه مردم مقصرن ک ارز افسار پاره کرده ک حالا میخواین از مردم کم کنید؟؟؟؟؟ خودتم سفر نمیری؟؟؟ ضمن اینکه مملکت اصلا کمبود ارز نداره و خودتون میدونید که مشکل گرانی چی هست... کاش میدیدمت تا از نزدیک متوجهت میکردم