بوم‌گردی نباید به اصالت روستاها آسیب برساند

چمدان : ذبیح‌الله نیک‌فر لیالستانی در خصوص بوم‌گردی و توسعه گردشگری روستایی گفت: استفاده از ظرفیت روستاها برای توسعه گردشگری اقدام مناسبی از جانب سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود؛ ولی نباید جایگزین کشاورزی در روستاها شود و به اصالت روستا آسیب وارد کند.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: استان‌‌های شمالی کشور ظرفیت‌های قابل توجهی برای توسعه گردشگری روستایی و بوم‌گردی دارد؛ لذا باید برای رونق صنعت گردشگری روستایی سازوکارها و زیرساخت های لازم فراهم شود تا به روستاها آسیب وارد نشود.

خبرگزاری خانه ملت نوشت:این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: فرهنگی که گردشگران داخلی و خارجی وارد روستاها می‌کنند نباید سبب تغییر در فرهنگ آنها شود.بنابراین باید آموزش‌های لازم به روستائیان داده شود و تولیدات و محصولات کشاوورزی در روستاها را تحت‌الشعاع قرار ندهد.

وی با تأکید بر اینکه نباید صنعت گردشگری سبب آسیب رساندن به صنعت کشاورزی روستائیان شود، افزود: متاسفانه در استان‌های شمالی بیشتر اعتبارات به سمت حوزه گردشگری رفته و باعث آسیب رساندن به کشاورزی مردم روستایی شده است که باید دولت برای آن تدبیر جدی اتخاذ کند.

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی در خاتمه خاطرنشان کرد: دولت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید در اختصاص اعتبارات دقت‌های لازم را صورت دهند و روستاها براساس ظرفیت‌هایی که برای توسعه صنعت گردشگری دارند، تقویت شوند و برای آن تسهیلات ویژه درنظر گرفته شود.
کد خبر 41423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =