سفر به روستایی کوچک در مالزی│ جهان زیرآب؛ نمو و اتوبوس مدرسه‌اش!

رانتائو آبنگ، نام روستای کوچکی در ایالت تِرِنگانو در مالزی است که برای تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های دریایی شهرت جهانی دارد.

همه ساله بین ماه‌های می تا آگوست لاک‌پشت‌های دریایی به ساحل این روستا می‌آیند و تخم‌ریزی می‌کنند. بعضی از سواحل این روستا محل مناسبی برای شنا هستند و به‌همین‌علت گردشگری دریایی در این منطقه رونق بسیاری دارد.

یکی از فعالان حوزه گردشگری دریایی و غواصی با نام دورا چین فیلم‌ها و عکس‌های بسیار زیبایی از این منطقه و سایر مناطق ساحلی مالزی ازجمله جزیره مابول در صفحه اینستاگرامش منتشر می‌کند.

در یکی از این ویدیوها، بازی تماشایی یک دلقک‌ماهی داخل شقایق‌ دریایی و حرکت یک لقمه‌ماهی زیبا لابه‌لای صخره‌های مرجانی را به تصویر کشیده است.

شخصیت اصلی انیمیشن «در جست‌وجوی نمو» گونه‌ای از دلقک‌ماهی‌های سد بزرگ مرجانی استرالیا است و اتوبوس مدرسه این شخصیت دوست‌داشتنی هم یک لقمه‌ماهی است. دلقک‌ماهی‌ها که در آب‌های مرجانی خلیج‌فارس هم دیده می‌شوند با شقایق‌های دریایی زندگی همزیستی دارند. بنابراین، اگر برای غواصی به جزایر جزایر کیش، هندورابی، فارور، بنی‌فارور و دشتور رفتید و شقایق دریایی دیدید منتظر این ماهی زیبای نارنجی هم باشید.

به‌دلیل وجود صخره‌های مرجانی در آب‌های خلیج‌فارس، گردشگری غواصی به‌طور بالقوه می‌تواند به یکی منابع درآمدزای صنعت گردشگری ایران تبدیل شود و هرچند امروزه، در جزایر قشم و کیش باشگاه‌های دریایی بسیاری راه‌اندازی شده‌اند و طیفی از ورزش‌های آبی ازجمله غواصی تفریحی را برای بازدید از صخره‌های مرجانی ارائه می‌دهند و این جزایر به‌دلیل قرارگرفتن در مناطق آزاد، مشمول روادید نمی‌شوند اما این باشگاه‌ها هنوز نتوانسته‌اند گردشگران بین‌المللی را به‌سوی گردشگری غواصی جذب کنند و این گردشگران همچنان آب‌های گرم و مرجانی اندونزی و مالزی را ترجیح می‌دهند.


 

 

بی‌توجهی به گردشگری صخره‌های مرجانی در ایران

کد خبر 41411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =