چمدان :  احمد مسجدجامعی روز یکشنبه در هفتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی گفت: شهرداری تهران برای بهسازی فضای سبز در باغ ملی 20 میلیارد تومان هزینه کرده و این فضای شهری برای استفاده عموم مردم فراهم شده است.

وی افزود: وزارت امور خارجه در مورد فضای عمومی باغ ملی دچار سوءتفاهم شده‌ در حالی که فضای عمومی باغ باید مورد استفاده شهروندان باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران کرد: درهای باغ ملی بعد از پایان ساعت کاری بسته می‌شود و این در حالی است که بسیاری از مراکز دیدنی و موزه‌ها در این راستا قرار دارد و مردم پشت درهای بسته می‌مانند.

مسجدجامعی یادآور شد: باز شدن درهای مجموعه باغ ملی می‌تواند گام موثری در راستای احیای حیات شبانه تهران باشد.



**مرگ کارگران فضای سبز پیگیری شود

وی نسبت به حادثه بزرگراه بابایی نیز تذکر داد و گفت: پیگیری حقوقی جان باختن پنج کارگر فضای سبز بسیار مهم است.

مسجد جامعی گفت: معمولا این افراد کسانی را که پیگیر حق و حقوق‌شان باشند ندارند اما نباید این افراد فراموش شوند.

**افزایش هزینه ها منطق داشته باشد

وی همچنین در این جلسه درباره موضوع بررسی طرح «آبرسانی اضطراری شهر تهران برای زلزله» تاکید کردکه افزایش هزینه ها باید منطق داشته باشد.
به گزارش ایرنا این طرح امروز در شورای شهر تهران تصویب شد که بر این اساس برای ایجاد 374 مخزن آبرسانی اضطراری در محلات مختلف شهر ماهانه یک هزار تومان به قبض آب شهروندان اضافه می شود.

**تعیین حریم
مسجد جامعی همچنین درباره بررسی وضعیت 11 پلاک ثبتی در حریم تهران گفت: تعیین وضعیت زمین های حریم تهران برعهده شوراست.

وی اضافه کرد: تعیین وضعیت زمین ها در همه این سال ها توسط شورا انجام می شده که خلاف قانون نیست چراکه اگر خلاف بوده فرمانداری تذکر می داد. در واقع در خصوص مصوبات شورا، رویه همیشه همین بوده که شورا خود تصمیم بگیرد.

مسجدجامعی ادامه داد: موضوع تعیین تکلیف زمین های حریم تهران جزو اختیارات شورا بوده و اهتمام ما هم در حفظ فضای مشجر خیلی اهمیت دارد.
کد خبر 41403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =