چمدان :   براساس اخبار منتشر شده مجوز ساخت خانه پدری فروغ فرخزاد در منطقه 11 تهران صادر شده است. نوروزی یکی از ورثه این خانه با تایید این خبر به چمدان می‌گوید: این خانه جزو میراث فرهنگی نیست. این بنا شخصی بود و قرار است ساخته شود.

او با اشاره به اینکه این بنا سه وارث دارد می‌گوید: آدم‌های زیادی می‌آمدند، در می‌زدند و می‌خواستند بنا را ببینید. این خانه چیزی ندارد و تغییر پیدا کرده است. این خانه را از شخص دیگری خریدیم و او در بنا تغییرات ایجاد کرده بود. ما هم هزینه کرده و بنا را بازسازی کردیم و دیگر آن خانه سابق نیست. وقتی مجوز ساخت صادر شده یعنی شهرداری تخریب آن را بلامانع می‌داند.



شهرام نوروزی یکی دیگر از ورثه خانه پدری فروغ نیز به چمدان می‌گوید: اگر این بنا جزء میراث فرهنگی بود، دستور نقشه برای آن صادر نمی‌شد. با این حال اگر بخواهند این بنا که خانه پدری ما نیز است، حفظ شود، مشکلی نداریم.

او درباره حفظ این بنا گفت: این بنا ورثه دارد و امکان زندگی آنها در این خانه وجود ندارد و می‌خواهند از اموال خود استفاده کنند. برای دریافت مجوزها هزینه کرده‌ایم و آماده تخریب بنا هستیم. اگر نهادی یا فردی قصد حفظ این بنا را داشته باشد، آماده واگذاری بنا به آنها هستیم.



به گزارش چمدان، خانه پدری فروغ فرخزاد در منطقه 11 تهران خانه‌ای است که این شاعر ایرانی مدتی در آن زندگی کرده و و حالا قرار است به جای آن آپارتمان ساخته شود. خانه فروغ فرخزاد در آخرین سال‌های عمرش در محلهٔ دروس  که پس از او کاوه گلستان در آن مستقر بود نیز دو سال قبل برای ساخت آپارتمان تخریب شد.
کد خبر 41179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =