چمدان : بحران آب سراسر خاورمیانه را با مشکل مواجه کرده است. همین مسئله سبب شده که یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های شیرین‌کننده آب دریا در جهان در عربستان سعودی قرار داشته باشد. امارات متحده عربی هم که پس‌از کویت، بیشترین کمبود آب در منطقه را دارد تصمیم گرفته است از همین ذخایر محدود آب به بهترین نحو ممکن استفاده کند و هدررفت آن را به حداقل برساند.

از این‌رو، طی توافقی که بین شرکت آمریکایی فناوری‌های کشاورزی Crop One Holdings و شرکت تهیه غذای Emirates Flight Catering به امضا رسیده است پروژه ساخت بزرگ‌ترین مزرعه عمودی جهان در زمینی به وسعت 1.2 هکتار با بودجه 40میلیون دلار از ماه نوامبر آغاز می‌شود.

شرکت Emirates Flight Catering به‌طورمتوسط روزانه 225هزار وعده غذایی برای پروازهای فرودگاه بین‌المللی دبی را تهیه می‌کند و Crop One Holdings شرکت توسعه‌دهنده گلخانه‌ها و مزرعه‌های عمودی است که به‌خصوص مزرعه‌هایی را در نیوارک در نیوجرسی آمریکا و برلین آمریکا ساخته است.

این مزرعه عظیم عمودی که 99درصد آب کمتری نسبت به مزارع فضای باز مصرف خواهد کرد، روزانه حدود 2هزارو722 کیلوگرم برگ سبز تولید می‌کند که از دسامبر سال 2019 مواد گیاهی اولیه غذاهای هواپیماها و رستوران‌های این فرودگاه را تامین می‌کنند.

آمارها نشان می‌دهد که امارات 85درصد از غذای مورد نیازش را از خارج وارد می‌کند اما با راه‌اندازی این مزرعه عمودی و موارد مشابه می‌تواند بخش وسیعی از نیاز غذایی‌اش را تامین کند.

فرآیند این گلخانه عمودی بدون فصل است و در هر 365 روز سال گیاهان خوراکی تولید می‌کند. این گیاهان به‌جای خاک در محلو‌ل‌های مغذی و در محیط دارای دما و رطوبت رشد می‌کنند و درعوض نور خورشید زیر لامپ‌های ال‌ای‌دی قرار دارند.













































[related-post id="11366"]

[related-post id="17568"]

کد خبر 40901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =