چمدان : رحیم زارع ضمن بازدید از غرفه چمدان در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار چمدان گفت: نظارت بر سازمان میراث فرهنگی ضعیف است و تا موقعی که وزارتخانه نشود رایزنی‌های لازم صورت نمی‌گیرد.

او یادآور شد: به لحاظ بودجه سازمان میراث فرهنگی، سازمان بسیار ضعیفی هست اما جای کار بسیار زیاد دارد. اگر ما مطالعات تطبیقی روی گردشگری کشورهای دیگر انجام دهیم می‌بینیم چه درآمدهایی از حضور گردشگر کسب می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گردشگری یک صنعت لحظه‌ای است. می‌تواند درآمد پایدار ایجاد کند اما با یک حرکت اجتماعی- سیاسی تغییر می‌کند. مثلاً ترکیه با درآمد 30 میلیارد دلاری گردشگری به یکباره با اتفاقات خاورمیانه دچار مشکل می‌شود. صنعت گردشگری ترکیه به عنوان چهارمین قطب بزرگ اقتصادی دنیا در این بخش مطرح است و این صنعت از 185 بخش اقتصادی دیگر نیز حمایت می‌کند.

به گزارش چمدان بر اساس بند ب ماده ۱۰۰ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با همکاری سازمان‌ها موظف است تا پایان سال اول اجرای قانون طرح ساماندهی گردشگری جنگل‌های شمال، شمال غرب و زاگرس و سواحل شمالی و جنوبی با اولویت سواحل مکران را طبق قوانین مربوطه تهیه کند و برای تصویب به هیات وزیرات ارائه دهد. امری که باگذشت نیمه فصل پاییز همچنان محقق نشده است.

این نماینده شورای اسلامی درباره این تأخیرها گفت: اگر سازمان وزارتخانه می شد مجلس موظف بود بابت این تعلل‌ها سوال بپرسد و اگر قانع نمی‌شد حتی وزیر را می‌شد جابه جا کرد.

او تصریح کرد: با توجه به بحران آب، تولید و کشاورزی صنعت گردشگری یکی از بهترین راه‌ها برای حل معضل بیکاری است. اگر سازمان وزارتخانه شود خیلی بهتر است. برخی فکر می‌کنند موضوع سیاسی است و مجلس صرفاً می‌خواهد قدرت بیشتری داشته باشد اما اگر سازمان وزارتخانه شود، نظارت بیشتر خواهد بود و به تبع آن عملکرد شفاف‌تری را شاهد خواهیم بود.
کد خبر 4056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =