چمدان :  کسرایی‌پور در این باره گفت: بانک مرکزی پيشنهادهای جدیدی برای اصلاح نحوه پرداخت ارزمسافرتی مطرح کرده که در ستاد اقتصادی دولت در دست بررسی است.

وی افزود: نحوه پرداخت ارز مسافرتی تا چند روز آينده مشخص می شود.

به گزارش چمدان با طی روزهای اخیر حذف ارز مسافرتی یا تغییر وضعیت آن در دستور کار قرار گرفته و با وجود شایعات فراوان درباره حذف ارز مسافرتی یا دو نرخی شدن آن، هنوز مقامات بانک مرکزی توضیحی شفافی درباره آینده ارز مسافرتی ارائه نکرده اند.

گفتنی است براساس تصمیم دولت در فروردین ماه امسال برای یکسان سازی نرخ ارز،  برای مسافران هوایی به مقصد کشورهای ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، استونی، لتونی، لیتوانی، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، اوکراین، ازبکستان، ترکیه، افغانستان، بحرین، قطر، کویت، پاکستان، عمان، امارات متحده عربی و قبرس به مبلغ ۵۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها و برای سایر کشورها (به جز کشور عراق) به مبلغ ۱.۰۰۰ یورو یا معادل آن‌ها به سایر ارزها به نرخ روز اعلامی از سوی این بانک و با احتساب کارمزدهای متعلقه در ارتباط با پرداخت ارز مورد اشاره امکان‌پذیر خواهد بود.
کد خبر 40275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسینی ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    انتقادم از مسئولین است که نبض اقتصاد کشور را کم اهمیت می شمرند و اطلاع رسانی و رسیدگی به وضعیت ارز را در ابهام و بلاتکلیفی میگذارند که دست دزدان ارزی هم باز باشد. خواهشمندم روزانه به اخبار ارزی اهمیت داده و رسیدگی فرمائید. معتبرترین صرافی که می شناختیم گفته سه ماه است یک دلاری یا یک یورویی ندیده ایم. این مفهومش چیست؟ لطفا شفاف سازی فرمائید. باتشکر.
  • نیره حسین ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    تکلیف ارز را زودتر مشخص کنید چندبار پیام گذاشتم موانع زیاد است. رسیدگی فرمائید. چرا ارسال پیام امکانپذیر نیست؟