فیلم│ ربات باربر چمدان‌های مسافران فرودگاه را حمل می‌کند│ کِر-ای با الهام از شخصیت محبوب وال‌-ای

چمدان : این ربات باربر کمی شبیه به ربات مهربان و کوچک وال‌-ای، شخصیت دوست‌داشتنی انیمیشنی با همین نام محصول شرکت فیلم‌سازی دیزنی است. شاید به‌همین‌دلیل است که این محصول شرکت هلندی کی‌ال‌ام «کِر-ای» (Care-E) نام گرفته است.

این ربات که در فرودگاه‌ جان‌اف‌کندی نیویورک و فرودگاه سانفرانسیسکو به کمک مسافران آمده دستیاری تمام‌عیار است و به آنها کمک می‌کند از تمام موانع، راه‌ها و پلکان‌های مارپیچ این دو فرودگاه که اغلب باعث سردرگمی مسافران می‌شود به‌راحتی عبور کنند.

ربات باربر بار مسافران را تا وزن 38 کیلوگرم حمل می‌کند و با اسکن‌کردن کارت پرواز می‌فهمد که کجا می‌خواهند بروند. به‌این‌ترتیب، منتظر آنها می‌ماند تا از بخش کنترل امنیت عبور کنند.

کر-ای که با سرعت 5 کیلومتربرساعت حرکت می‌کند هوشمند است و در زمان واقعی به پایگاه داده‌های پروازهای ورود و خروج دسترسی دارد، بنابراین اگر زمان پرواز یا گیت سوارشدن تغییر کند مسافر را به گیت درست هدایت می‌کند.

اگر مسافر ساک دستی و کوله‌پشتی داشته باشد، ربات تا جلوی گیت سوارشدن او را همراهی می‌کند. کر-ای کوچک است و علامت‌هایی را از طریق صدا و چراغ‌هایی که روی صفحه کنترلش هستند و شکل‌ چهره ایموجی‌ها را می‌سازند اطلاع می‌دهد. همین شکلک‌ها سبب شده‌اند که این ربات ظاهر بسیار مهربانی پیدا کند و مسافران به‌راحتی با آن ارتباط دوستانه برقرار کنند.

[related-post id="13163"]
کد خبر 40126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =