صندلی خالی مدیرکل میراث فرهنگی تهران در نشست احیای خانه مستوفی الممالک

چمدان :  پس از اطلاع وزیر ارتباطات از وضعیت خانه تاریخی مستوفی الممالک که در مالکیت این وزارتخانه است، رایزنی‌ها برای احیا و مرمت این بنای ارزشمند در بافت تاریخی تهران آغاز شده است. روز گذشته به دعوت روابط عمومی وزارت ارتباطات، جمعی از کارشناسان، تهران شناسان، مدیران در حوزه‌های مرتبط و رسانه‌ها به نشست هم‌اندیشی برای احیای خانه تاریخی مستوفی الممالک دعوت شدند.



نام دلاور بزرگ‌نیا مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران نیز در میان مدیران دعوت شده وجود داشت، با این وجود صندلی او تا پایان نشست خالی ماند. در حالی رجبعلی خسروآبادی مدیر کل سابق میراث فرهنگی استان تهران در نشست حاضر بود. حتی معاون میراث فرهنگی یا کارشناسی از اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در این نشست تخصصی برای احیای یک خانه تاریخی در تهران حاضر نشدند.

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات همچنین در این نشست از رایزنی با علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد و گفت: رییس سازمان میراث فرهنگی اعتقادی به انتقال این بنا به سازمان میراث فرهنگی ندارد و این سازمان آماده همکاری برای مرمت این بناست. با این وجود وزیر ارتباطات اعلام کرد که این وزارتخانه نگاه مالکیتی به این اثر تاریخی ندارد و حتی حاضر است پس از مرمت آن را به سازمان میراث فرهنگی منتقل کند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران در حالی در نشست احیای خانه مستوفی الممالک شرکت نکرد که وزیر ارتباطات در این نشست اعلام کرد که از وجود این خانه تاریخی در وزارت تحت مدیریتش بی اطلاع بوده و از طریق شبکه‌های اجتماعی از وجود آن آگاه شده است. اداره کل میراث فرهنگی تهران در حداقل عملکرد خود می‌تواند به نهاد دولتی و حاکمیتی ضرورت حفظ بناهای تاریخی خود را یادآوری و موضوع مرمت و احیای آن را پیگیری کند.

[related-post id="37834"]
کد خبر 40087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =