نخستین استودیو کشور سالم است |  نمی‌دانستم خانه مستوفی الممالک متعلق به وزارتخانه ما است

چمدان : محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در نشست هم اندیشی خانه مستوفی الممالک گفت: هویت تاریخی شهرهای مختلف بخشی از هویت ما است و حفظ و تبیین آن جزو وظایف ما است و نمی‌توان فقط به تاریخ بالید اما به آثار تاریخی و حفاظت از آنهابی توجه بود.

وی ادامه داد: حل بحران هویت  نیازمند شواهد قابل رویت تاریخی و حفاظت و بازدید از آثار تاریخی و میراثی بر جای مانده است، متاسفانه ما امروز هویت معماری را در شهرها از دست داده ایم اما در برخی از کشورهای اروپایی حتی گران ترین هتل‌ها، وخانه ها  بناهای تاریخی اهستند و قوانین مهمی برای حفاظت آنها تدوین شده است.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: معماری ما در سراسر ایران با اقلیم ها و جغرافیای متفاوت مانند یزد، تهران، شیراز و اصفهان  روبروست،نگهداری این بناها نشاط و هویت را به شهرها بر می گرداند و موجب رونق گردشگری بویژه در شهرها می شود.

آذری جهرمی افزود: من نمی دانستم خانه مستوفی الممالک متعلق به وزارتخانه ما است. از حسن فضای مجازی توییت خبرنگاری ( احسان رستمی پور، خبرنگار چمدان)  درباره این خانه که سبب پیگیری موضوع از جانب ما شد .

[related-post id="37834"]

او ادامه داد: ما مرکز توانمند سازی کسب و کارهای نوپا را داریم که زمانی مرکز تبادل افکار تجار بوده است و شاید بتوان در باره کارکردی متناسب برای خانه تامل کرد.اما در متدولوژی مرمت چه باید کرد؟برخی گفتند این بنا در اختیار میراث فرهنگی قرار گیرد اما آقای مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی گفتند اصراری برای واگذاری بنا به ما نیست وزارتخانه هم می تواند آن را مرمت کند و بهره برداری شایسته ای از آن داشته باشد.

وزیر ارتباطات توضیح داد: متاسفانه بازدید از آثار تاریخی ارتباطات به خوبی صورت نمی گیرد. ما برای موزه های تحت نظرمان هزینه کردیم حتی در عمارت کلاه فرنگی مرمت خوبی صورت گرفتو امروز مکانی برای ملاقات بین المللی ما است.نخستین استودیو کشور را هم سالم و سرپا با مرمت خوب در کنار عمارت کلاه فرنگی نگهداری می کنیم.

[related-post id="39213"]

وی گفت: منعی برای بازدید عامه مردم از عمارت کلاه فرنگی نیست و می توانیم برنامه ریزی کنیم و ساعاتی را برای بازدید عموم در نظر بگیریم،امیدواریم تا پیش از پایان دولت مرمت این عمارت انجام شود.اگر حتی میراث فرهنگی تمایل داشته باشد باز هم این بنا را در اختیار آنها می گذاریم چون این بنا متعلق به همه مردم است وحفاظت و حراست از آثار تاریخی وظیفه همه ماست.

[related-post id="39273"]
کد خبر 40043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =