خانه تاریخی فرخی یزد مرمت می‌شود

چمدان : خانه تاریخی محمد فرخی یزدی، شاعر و روزنامه‌نگار عصر مشروطیت از هفته آینده با مشارکت شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی استان یزد آغاز می‌شود. این بنای تاریخی متعلق به اواخر قاجار و اوایل پهلوی است.

مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اعلام این مطلب گفت: فاز نخست مرمت خانه فرخی یزدی دو سال پیش آغاز شد که متاسفانه پس از مرمت یکی از حیاط‌ها متوقف شد.

او افزود: در حال حاضر طبق توافقی که با شهرداری یزد صورت گرفته قرار شده که مرمت این بنا از هفته آینده آغاز شود و تا پایان آبان ماه به اتمام برسد.

فاطمی همچنین درخصوص نوع کاربری بنای تاریخی فرخی یزدی گفت: طبق توافقی که با عموزاده آقای فرخی یزدی صورت گرفته قرار شده بخشی از بنا تبدیل به خانه هنرمندان و فرهیختگان و بخشی دیگر تبدیل به موزه فرخی یزدی شود.

بر اساس گزارش معاونت میراث فرهنگی، محمد فرخی یزدی، شاعر و روزنامه‌نگار دوره مشروطیت  در سال 1267 در یزد دیده به جهان گشود. او سردبیر نشریات زیادی از جمله روزنامه طوفان بود. او همچنین نماینده مردم یزد در دوره هفتم مجلس شورای ملی بود و در شب25 مهر ماه 1318 در زندان قصر کشته شد. با اینکه مدفن فرخی یزدی نامعلوم است اما خانه‌اش در بافت تاریخی یزد سرپاست.
کد خبر 39972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =