استفاده از زنان و مردان در کنار یکدیگر به توسعه سرعت می‌دهد



چمدان :فاطمه مقیمی عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی در  همایش و هم‌اندیشی بانوان کارآفرین در صنعت گردشگری و حوزه صنایع‌دستی گفت: معرفی و شناسایی ظرفیت‌هایی که در حوزه بانوان وجود دارد با برگزاری چنین نشست‌هایی ظهور و بروز پیدا می‌کند.


او تاکید کرد: اگر کاری قرار است شکل بگیرد باید از نظر اقتصادی پاسخگوی افراد باشد، یکی از عوامل موثر در رشد سرمایه انسانی، پایداری و پیش‌برد اهداف است.


این عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تصریح کرد: زنان به عنوان نیمی از جامعه می‌توانند نقش مهمی در توسعه کشور داشته باشند، استفاده از تمام ظرفیت جامعه، زنان و مردان در کنار یکدیگر امکان رشد و توسعه را با سرعت بیشتری فراهم می‌آورد.


او یادآور شد: امروز شاهد هستیم که زنان نقش پررنگ‌تری در جامعه دارند اما اعتقاد داریم که هنوز زنان جایگاه اصلی و واقعی خود را در جامعه ندارند.


مقیمی گفت: کار آفرینی در عین حال که به تفکر و ایده نو نیاز دارد به سرمایه مادی هم نیاز دارد و باید در این مسیر بانوان بیشتر مورد توجه قرار گیرند.


این عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ادامه داد: زنان و مردان نقش‌هایی را ایفا می‌کنند که می‌توانند مکمل هم باشند، افزایش مشارکت زنان در امور اقتصادی می‌تواند ثمرات اقتصادی خوبی برای کشور داشته باشد.


او تصریح کرد: اقتصاد ما با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی بی‌شک می‌تواند اقتصاد نفتی نباشد و زنان هم می‌توانند در این حوزه نقش و جایگاه ویژه‌ای داشته باشند.



محمد محب‌خدایی معاون گردشگری و سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز  در این همایش گفت: باید قبول کنیم که امروز دنیا، دنیای مدیریت سایه است و بانوان این مدیریت را بر عهده دارند.


او یادآور شد: 80 درصد پرسنل معاونت گردشگری بانوان هستند، گردشگری محوری است که در همه بخش‌ها بحث میزبانی را دارد و این استعداد در بانوان نهفته است، ذوق و استعداد و هنر در گردشگری موضوع مهمی است که بانوان در این بخش نقش و جایگاه ویژه‌ای دارند.


محب‌خدایی تصریح کرد: روح دادن به استعداد و هنر موضوعی است که در نهان بانوان نهفته است، ما نیاز داریم که از استعدادهای بانوان بهره‌مند شویم و بتوانیم با مقاصد گردشگری دنیا رقابت کنیم.


سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی اضافه کرد: حوزه گردشگری تفریحی در کشور ما خانواده محور است و این موضوع برای گردشگران خارجی نیز دارای جذابیت است، همچنین در حوزه‌های مختلف گردشگری بانوان می‌توانند نقش و جایگاه ویژه‌ای داشته باشند.


او افزود: امیدواریم با حضور پررنگ تشکل‌ها در حوزه گردشگری شاهد رشد و رونق در این بخش باشیم چراکه در این بخش ما نیازمند استعداد و ذوق هستیم، باید جاذبه ها را به محصول تبدیل کنیم.


معاون گردشگری افزود: معرفی ظرفیت‌های بی‌شمار یکی دیگر از مواردی است که بانوان می‌توانند نقش و جایگاه داشته باشند چراکه اطلاع‌رسانی در این زمینه مورد غفلت قرار گرفته، به همین دلیل موضوع توراپراتورهای مجازی با همکاری وزارت کار در دستور کار قرار گرفته است، افراد فارغ‌التحصیل در تمام رشته‌ها می‌توانند با شرکت در دوره‌های آموزشی و استفاده از موضوع بیمه در این بخش فعال شوند.


محب‌خدایی گفت: همچنین در ایجاد فضای پس از جذب نیز ما نیازمند حضور و نقش پررنگ بانوان هستیم، گردشگری خوراک یکی از مقولات مهمی است که بانوان می‌توانند در این بخش ایفای نقش کنند.



کد خبر 39868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =