چمدان : جمشید حمزه‌زاده ضمن بازدید از غرفه چمدان در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفتگو با خبرنگار چمدان درباره برنامه ششم توسعه و تفویض برخی اختیارات دولتی به بخش خصوصی در حوزه گردشگری گفت: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه ماده 98 و 100 به خوبی بر این موضوع تأکید شده و دست سازمان را جهت تفویض امور تصدی‌گری به بخش خصوصی گردشگری باز گذاشته است. این موضوعی است که سالیان سال مورد توجه فعالان این حوزه بوده و ما به طور جدی در ادوار گذشته پیگیر آن بوده‌ایم.

رئیس جامعه هتلداران افزود: روسای قبلی سازمان اظهار می‌کردند که مشکل قانونی است و باید به لحاظ قانونی حل شود که خوشبختانه در برنامه ششم این مشکل حل شد اما با وجود پیگیری‌های سازمان میراث فرهنگی تا کنون اقدامی در جهت تقویت تشکل‌های گردشگری و تفویض بخشی از اختیارات به تشکل‌های گردشگری انجام نشده است.

او تأکید کرد: بخش خصوصی به شدت در این مورد مصر است به ویژه جامعه هتلداران ایران رسماً به سازمان گردشگری نامه زده و کارهای قابل تفویض را اعلام کرده است.

حمزه‌زاده توضیح داد: در حوزه هتلداران بحث نرخ ‌گذاری ( اکنون به صورت مشترک با سازمان انجام می‌شود)، تکمیل پرونده صدور پروانه بهره‌برداری، رسیدگی به شکایات مسافرین، استانداردسازی ‌هتل‌ها، شناسایی مراکز غیر مجاز و ساماندهی آنها مورد درخواست ما برای تفویض است. البته هرچند نظارت عالیه با سازمان گردشگری است اما در مورد نظارت‌های جزئی هم درخواست‌هایی از سوی جامعه هتلداران مطرح شده است.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار چمدان در پاسخ به این سئوال که بخش خصوصی چقدر در قبال این اختیارات مسئولیت‌پذیر است، گفت: مطمئناً بخش خصوصی بیشتر از بخش دولتی مسئولیت‌پذیر است.
کد خبر 3980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =