هند در میان خطرناک‌ترین کشورها برای زنان | تلاش وزارت گردشگری برای اطمینان‌بخشی به زنان

چمدان : گزارش بنیاد تامسون رویترز که با حضور 548 کارشناس در امور زنان انجام شد نشان داد که هند خطرناک‌ترین کشور در جهان برای زنان است و پس‌از آن کشورهای افغانستان، سوریه، سومالی و عربستان سعودی قرار دارند. این خطر از خشونت‌های جنسی و بهره‌کشی از زنان ناشی می‌شود.

این نظرسنجی با مشارکت کارشناسانی از 193 کشور عضور سازمان ملل در 6 مقوله قاچاق انسان، سلامت و بهداشت، آداب فرهنگی و خشونت‌های جنسی و غیرجنسی علیه زنان به سوالات پاسخ دادند.

درپی انتشار این گزارش، وزارت امور خارجه هند نامه‌ای را در اختیار رسانه‌های جهان گذاشت که در آن ضمن رد این اتهام خاطر نشان می‌کند که هند در موضوع ناامنی زنان با بسیاری از کشورهای این منطقه فاصله دارد و این رده‌بندی به‌وضوح غلط است.

این نامه که 6 جولای منتشر شد به مجموعه‌ای از اقدامات ایمنی که هند در پی حادثه تجاوز به یک دختر دانش‌آموز در دهلی نو در دسامبر 2012 تاکنون انجام داده است تاکید می‌کند. از جمله این اقدامات می‌توان به افزایش مجازات تجاوز و حملات اسیدپاشی و ارائه خدمات حمایتی به زنان از سال 2012 اشاره کرد.

براساس گزارش هیات ملی ثبت جرائم، در سال 2016 در مجموع 338 هزار و 954 حادثه علیه زنان گزارش شده که شامل 38 هزار و 947 مورد تجاوز بود که این رقم نسبت به سال 2015 با افزایش 2.9 درصدی مواجه بود.

در شاخص نابرابری جنسیتی سال 2015 که در قالب گزارش توسعه انسانی ازسوی برنامه توسعه ملل متحد منتشر شد هند از 159 کشور در رتبه 125 قرار گرفت.

باوجوداین، وزارت گردشگری این کشور در روزهای اخیر کمپینی را راه‌اندازی کرده است تا به زنان جهان بار دیگر اطمینان دهد که امنیت آنها در سفر به این کشور تامین است.
کد خبر 39789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =