بررسی بازگشایی محور انصاری‌شرقی در بافت‌تاریخی قزوین | مخالفت با احداث خیابان در بافت تاریخی قزوین



چمدان : هفتاد‌وهفتمین جلسه کمیته تخصصی معماری، طراحی‌شهری و بافت‌های واجدارزش با موضوع اقدامات صورت‌گرفته در بافت تاریخی شهر قزوین در سال‌های گذشته در راستای بازگشایی محور انصاری‌شرقی با حضور اعضای اصلی کمیته تخصصی و همچنین کارفرما و مسئولان استانی مورد بررسی قرار گرفت.

بنا بر اعلام نظر کمیته تخصصی معماری، طراحی‌شهری و بافت‌های واجدارزش با توجه به اقدامات صورت‌گرفته در بافت تاريخی شهر قزوين در سنوات پيشين، در راستای بازگشايی محور انصاری شرقی، مصوبه مورخ ۹۴.۲.۱۵ شورای‌عالی شهرسازی و‌ معماری، با احداث خيابان مذكور مخالفت و مقرر کرد خيابان انصاری شرقی در قالب تهيه طرح ويژه‌ در مقياس طراحی‌شهری برای محله بلاغی تعيين تكليف شود.

طرح تهيه شده برای محله مذكور به كارفرمايی شركت عمران‌ و‌ بهسازی شهری ايران با همكاری شهرداری و نهادهای استانی، در هفتاد‌و‌هفتمين جلسه كميته تخصصی معماری، طراحی‌شهری و بافت‌های واجد ارزش در تاريخ ۹۶.۸.۲ با حضور اعضاء كميته تخصصی، همكاران استانی و ستادی به بحث و بررسی گذاشته شد.

گفتنی است اعضای کمیته تخصصی معماری، طراحی‌شهری و بافت‌های واجدارزش به دبیری فرزانه صادق‌مالواجرد، متشکل از آقایان سیدمحمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی، محسن حبیبی، سیاوش صابری، مهدی حجت معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، مجید مخدوم، ایرج کلانتری، فرجامی، احدی و خانم قاسمی هستند.

کد خبر 3967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =