دانش‌آموختگان الهیات راهنمای تور می‌شوند | سرفصل‌های دوره آموزشی راهنمایان تور تغییر کرد

چمدان :  برای دریافت کارت و مجوز راهنمای تور،  دانش آموختگان رشته‌های دانشگاهی مرتبط با گردشگری همانند مدیریت جهانگردی ، بر خلاف دیگر متقاضیان، ملزم به شرکت در دوره‌های آموزشی و پرداخت هزینه‌های آن نیستند و این درحالی است که دانش‌آموختگان برخی رشته‌های مرتبط همانند، فارغ التحصیلان باستان‌شناسی یا ایرانشناسی نیز معتقدند باید نسبت به دیگر متقاضیان از تخفیف و شرکت در دوره‌های آموزشی کمتری برخوردار باشند.

محمدرضا اکبری مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری، در مورد این مساله به خبرنگار چمدان گفت: اگر دانشجویان رشته‌های مرتبطی همانند باستان‌شناسی یا ایرانشناسی پیش از آغاز دوره به شورای آموزشی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خودشان مراجعه کنند و سرفصل‌های دوره‌های راهنمای تور را با دروسی که در دانشگاه آن را گذرانده اند تطبیق دهند، می‌توانند از گذراندن کلاس‌های مربوط به آن معاف شوند و هزینه کمتری نیز بپردازند.

وی ادامه داد: البته در حال حاضر در حال تغییر فرآیند آموزش راهنمای تور بارویکرد اشتغالزایی هستیم بنابراین سرفصل‌های جدیدی تدوین شده‌است و به سمت کوتاه شدن و تخصصی شدن دوره در حال حرکت هستیم.

اکبری توضیح داد: برای نمونه در دوره‌های مربوط به راهنمایان گردشگری سلامت دانش‌ آموختگان پزشکی و پیراپزشکی، برای راهنمای گردشگری کشاورزی دانش‌آموختگان این حوزه، برای گردشگری مذهبی دانش‌آموختگان علوم دینی، فلسفه، الهیات و علوم قرآنی  و... می‌توانند با تطبیق دروس دانشگاه با سرفصل‌های جدید تعریف شده در دوره های جدید راهنمایان به صورت تخصصی‌تر و در دوره‌های کوتاه‌تر شرکت کنند.
کد خبر 39393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =