گردشگران خارجی از راه دریای خزر به ایران می‌آیند

چمدان :  ابراهیم نوروزی با اشاره به تلاش‌های وزارت خارجی برای توسعه و تقویت روابط با کشورهای مختلف دنیا به ویژه کشورهای همسایه به ایسنا گفت: نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران در صدد رایزنی برای ایجاد برقراری ارتباط بنادر استان مازندران با بنادر کشورهای مختلف حوزه آسیای مرکزی قفقاز است که انتظار داریم در یک پروسه تدریجی محقق شود البته در همین زمینه قرار است در ماه آینده یادداشت تفاهم همکاری میان استان مازندران و استان ولگوگراد روسیه منعقد شود که در جریان سفر استاندار ولگوگراد روسیه به مازندران صورت می گیرد. در این یادداشت تفاهم یکی از بندهای مورد توجه برقراری همکاری میان بنادر است تا با شکل گیری این همکاری‌ها بتوانیم به نحو مطلوب از مزیت بنادر مازندران در جهت توسعه روابط اقتصادی بهره برداری کنیم.

وی افزود: یکی از بندهای مورد توجه در یادداشت تفاهمی که قرار است میان استانداری مازندران و استانداری ولگوگراد روسیه امضا شود موضوع استفاده از ظرفیت بنادر طرفین به ویژه در امر گردشگری دریایی و ایجاد خطوط کشتیرانی است که با امضا و عملیاتی شدن این یادداشت تفاهم می‌توانیم گردشگران خارجی را از طریق راه دریای خزر به مازندران جذب کنیم و از آنجایی که استان مازندران و استان ولگوگراد روسیه هر دو از ظرفیت ها و ویژگی‌های لازم برای جاذبه های گردشگری برخوردار هستند به همین دلیل اجرای گردشگری دریایی قابل تحقق است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران اظهار کرد: برای رفت و آمد کشتی‌های مسافربری باید پایه و اساس همکاری شکل بگیرد و به صورت مشترک و متقابل طرفین توافق کنند و از طرفی این امر مستلزم وجود کشتی‌های مسافربری و اسکله برای توقف کشتی است که از ظرفیت بنادر مازندران برای تحقق گردشگری دریایی استفاده می‌شود.

نوروزی گفت: مازندران ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار زیادی در زمینه گردشگری دارد و در واقع شناسه مازندران می‌تواند گردشگری باشد تا ایران و همه کشورهای دنیا، مازندران را به صنعت گردشگری بشناسند و البته خوشبختانه مازندران در بحث گردشگری داخلی جایگاه خود را پیدا کرده است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران اظهار کرد: بازار گسترده‌ای آن طرف مرز دریایی مازندران وجود دارد که تلاش می‌کنیم تا با همکاری و هماهنگی با سفارت خانه‌ها و کنسولگری‌های ایران در کشورهای مختلف آسیای مرکزی قفقاز روابط اقتصادی با این کشورها را تقویت کنیم.

نوروزی گفت: در ماه گذشته دو هیئت از روسیه به مازندران سفر کردند که یکی از اولویت‌های این سفر تنظیم تفاهم نامه ای بر مبنای تامین و تحقق خواسته‌های اقتصادی بوده است که این موضوع در قالب توسعه صادرات معنا پیدا می‌کند.
کد خبر 39377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =