بازسازی شهر باستانی پالمیرای سوریه توسط متخصصان روسیه

چمدان : به گزارش دويچه وله، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه (۱۸ تیر / ۹ ژوئیه) با نقل قول از خبرگزاری بین‌المللی روسیه "ریا نووستی" که اخبار خود را از طریق اینترنت و به صورت چندرسانه‌ای منتشر می‌کند، اعلام کرد که یک گروه متخصص تعمیر و بازسازی آثار باستانی موجود در شهر باستانی پالمیرا سوريه كه نام عربي آن تدمر است، را آغاز کرده است.

ریا نووستی به نقل از مقامات سوریه گزارش داده که موزه پوشکین در مسکو برای تعمیرات آثار باستانی شهر پالمیرا کمک‌های ویژه‌ای کرده است.

شهر پالمیرا در شمال شرقی دمشق واقع است و نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. تا پیش از تسلط داعش بر این شهر، آثار و بناهای تاریخی ارزشمندی در آن وجود داشت و تا پیش از آغاز جنگ داخلی سوریه، یکی از جاذبه‌های مهم توریستی سوریه بود.

گروه تروریستی داعش در ماه مه سال ۲۰۱۵ شهر پالمیرا را به تصرف خود درآورد و به تخریب آثار باستانی شهر مشغول شد. داعش آثار و معابد تاریخی پالمیرا را "نشانه‌های شرک" و "غیراسلامی" می‌دانست که باید از بین بروند.

این گروه تروريستي معبد تاریخی شهر باستانی پالمیرا را منفجر کرد. معبد دوهزار ساله‌ی "بل" یکی از مهم‌ترین آثار باستانی منطقه خاورمیانه بود. معبد بل ۳۲ سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده بود.

خبر انفجار معبد بل تنها چند روز پس از انتشار تصاویر تخریب معبد بعل شمین منتشر شد. بعل شمین هم معبدی دوهزار ساله بود که با استفاده از مقادیر زیادی مواد منفجره ویران شد.

سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) که شهر باستانی پالمیرا را در فهرست میراث فرهنگی جهانی قرار داده، انفجار بعل شمین را جنایت جنگی خواند.

داعش همچنین بنای دوهزار ساله "طاق پیروزی" را منفجر و آن را به شدت تخریب کرده است.
کد خبر 39357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =